Chrome - v roli vesmírného žoldáka

2. 2. 2003

Sdílet

Vstupte do 26. století v nové first person 3D akci Chrome a vžijte se do role speciálního žoldáka Logana, najatého na zlikvidování škodných korporací. Čekají vás různorodé mise v rozmanitém prostředí a nebude chybět ani pořádná dávka taktizování.

Kde jsou ty časy, kdy většina her byla tvořena na třech základních enginech - Quake, Unreal a LithTech. V současné době si spousta vývojářských týmů vytvoří pro hru svůj vlastní engine, který je později použitelný i do jejich dalších titulů. Důvod je poměrně jasný - programátoři potřebují velkou volnost při modifikování enginu a také jeho dokonalou znalost (nemluvě o finančních nákladech). A jak toho lépe dosáhnout, než vytvořením enginu vlastního. Jedním z takových týmů je i polský Techland. Ten pro svoji hru Chrome vytvořil Chrome engine, jenž byl celý na bázi OpenGL. Postupem času se však autoři rozhodli vydat hru i pro Xbox, který však potřebuje rozhraní DirectX. Autoři také argumentují tím, že tato změna urychlí engine o 20 procent a zároveň umožní lepší efekty a hloubku stínování.


Ale nyní již k příběhu hry. Chrome nás zavede do 26. století, daleko od naší sluneční soustavy, poblíž hvězdy Valkyrie. Poté, co se Země stala díky lidskému počínání neobyvatelnou, bylo třeba začít kolonizovat jiná místa. Lidem se podařilo najít hned několik planet vhodných k osídlení, které se navzájem nacházely v poměrně krátké vzdálenosti, a tak začali s kolonizací všech. Každá nabízela jiné rudy, minerály a také prostředí. Bohužel, lidská povaha se nezměnila ani po tolika staletích. Člověk chce stále vlastnit co nejvíce, touží po bohatství, moci a slávě... Na těchto planetách se tedy začaly tvořit korporace, které chtěly co největší území a nerostné bohatství pro sebe. Tento chtíč došel až tak daleko, že tyto organizace si své území začaly vydobývat hrubou silou. V tuto chvíli se na scéně ocitáte vy. Stanete se Loganem - žoldákem a poutníkem, který cestuje vesmírem a za tučný balík peněz plní různé úkoly. Vašich služeb využije i vláda, která po vás bude chtít, aby se tyto škodné korporace jakýmkoliv způsobem stáhly a vzdaly se svých střežených území.


Příběh umožňuje velkou rozmanitost misí a prostředí. Ve čtrnácti levelech budete navštěvovat různé planety, které nabídnou husté džungle, pouště, doly, vojenské areály, vesmírné stanice apod. Náplní misí bude jak bezhlavé střílení, tak i plížení po zemi s odstřelovačkou, a autoři slibují i nutnost menšího plánování před i během akcí. Dle jejich vyjádření půjde o taktické FPS. Zbraně budou povětšinou futuristické, od kulometů a raketometů až po speciální sniperovky a plasmové hračičky. Chrome umožní také menší vylepšení postavy v podobě čím dál častěji používaných implantátů. Hra nabídne i multiplayer až pro 32 hráčů najednou ve všech doposud známých (oblíbených) módech. Novinkou bude možnost volby typu multiplayeru - zdali budete chtít hrát zběsilé honičky s vagóny nábojů a kilogramy olova v těle nebo spíše realističtější hru á la Counter-Strike.


Připravovaná FPS Chrome by se na naše pulty měla dostat již na začátku léta 2003. O demoverzi zatím žádné informace nejsou, i když byla před časem slíbena. Autoři si to však náhle rozmysleli s výmluvou, že stále ještě vylepšují grafiku, inteligenci nepřátel a fyzikální vlastnosti. Doufejme, že to vývojáři z Techlandu do léta stihnou a začátek prázdnin si budeme moci zpříjemnit hezky vypadající futuristickou akcí.

Autor článku