Kampaň na Chrome 71 Google spustil de facto už před měsícem, když avizoval, že od prosince prohlížeč začne odstraňovat veškeré reklamy ze stránek, které dlouhodobě zobrazují „abusive experiences“, tedy nekorektní a obtěžující obsah, mezi který řadí falešné zprávy, neočekávatelné klikatelné oblasti a jiné zavádějící prvky či phishing.
Smyslem takového opatření má být odstřihnutí inkriminovaných webů od zdroje příjmů, byť stránek, které opatření postihne, bude dle odhadů Googlu jen málo.
Google však tak dále pokračuje ve využívání Chromu coby dominantního prohlížeče jakožto nástroje k přizpůsobování online světa dle vlastních představ, přičemž Chrome v této situaci slouží jako prostředek k trestání webů či praktik, které jsou dle Googlu nepřátelské či škodlivé vůči uživatelům.
Chrome 71 rovněž započal proces synchronizace již nastolených pravidel pro auto-play audio stopy, která zamezují (byť ne vždy) reklamám ve spuštění zvuku v momentě naloadování stránky. Sloužit k tomu má nová funkce ve Web Audio API, kterou mohou využít vývojáři k přidání audio stopy do svých webů či aplikací.
Dále Google v Chromu 71 záplatoval 43 bezpečnostních chyb, včetně 13 označených za vysoce rizikové. Těm, kteří je pomohli odhalit, společnost vyplatila skoro 60 tisíc dolarů.
Chrome ve verzi 72 se očekává na konci ledna 2019.