Sridhar Ramaswamy, viceprezident pro reklamy a obchod v Googlu, načrtl v příspěvku na blogu novou strategii firmy pro boj s reklamami. Snahu nazývá „lepším webem pro všechny“.
Vysvětluje, že se Google přidal ke koalici za lepší reklamy (Coalition for Better Ads), ve které se nachází například Facebook, News Corp nebo Unilever, a která si klade za cíl „poskytnout čisté, veřejné a daty poháněné zásady, jak může průmysl vylepšit reklamy pro spotřebitele“.
A s tím přijde změna i do Chromu. Jak Ramaswamy vysvětluje, „po rozhovoru s koalicí a dalšími průmyslovými skupinami plánujeme, že Chrome přestane zobrazovat reklamy (včetně těch vlastněných nebo spravovaných Googlem) na webových stránkách, které nespadají pod standard Better Ads. Pravidlo vejde v platnost na začátku roku 2018“.
Není jasné, zda bude nový „adblocker“ pouze zapnutelnou možností nebo bude přímo zabudován do enginu prohlížeče (Blink).
Podle informací deníku The Wall Street Journal dá Google vydavatelům reklam „alespoň šest měsíců“ času na přípravu. Prvek má pracovat spíše jako filtr než jako klasický adblocker, podobně, jako už existující funkce, která blokuje vyskakující okna s reklamami.
Jde o zajímavý krok od reklamního giganta, nicméně dává smysl – pokud budou uživatelé blokovat všechny reklamy, nejvíce na tom ztratí právě Google; zatímco při blokování pouze některých reklam bude firma nadále spokojeně vydělávat.