Microsoft byl prý na zranitelnosti svého prohlížeče upozorněn již v dubnu. „Od té doby nám slibuje, že problém vyřeší, ale stále se tak nestalo,“ stěžuje si George Waller, viceprezident společnosti StrikeForce Technologies. Waller do Microsoftu volal každý druhý týden a pokaždé dostal stejnou odpověď. Tedy, že se na opravách stále pracuje.
Podobným způsobem Microsoft odpověděl také americkému Computerworldu, když uvedl, že se jeho techničtí pracovníci „aktivně zabývají tvrzením, podle kterého panel nástrojů vytvořený třetí stranou již delší dobu nefunguje v IE9.“ Po skončení tohoto šetření prý dojde k okamžitému vydání opravné aktualizace. Microsoft zároveň dodává, že tato chyba nijak neohrožuje či neomezuje běžné uživatele systému Windows nebo prohlížeče Internet Explorer.
Podle Wallera je ale takový přístup frustrující nejen pro StrikeForce, ale i dva milióny uživatelů jeho technologie. „Náš anti-keylogger v IE9 nefunguje jenom kvůli Microsoftu,“ tvrdí. Svým uživatelům proto zatím StrikeForce doporučuje vrátit se k IE8.
StrikeForce je tvůrcem několika bezpečnostních produktů, s kterými cílí zejména na malé a střední podniky. Podle Wallera se ale v poslední době soustředí také na velké společnosti. Některé jeho produkty jsou dokonce prodávány jinými bezpečnostními výrobce jako jsou Trend Micro nebo Identity Guard.
Produkt, který má problémy s IE9, nese název GuardedID Keystroke Encryption. Jedna z jeho komponent zahrnuje i panel nástrojů, který se zobrazí vždy společně s prohlížeči IE a Firefox. Nástroj automaticky šifruje všechny stisky kláves a odesílá je do prohlížeče, kde prostřednictvím webové aplikace dochází k jejich dešifrování. S beta verzí IE9 si prý program rozumí dobře, s finální verzí má však velké problémy.