Jak ukázal výzkum agentury iSuppli, Intel svůj podíl zvýšil ve všech čtyřech kvartálech loňského roku. Výrobce čipů ukončil své prodeje ve čtvrtém čtvrtletí roku 2008 s 81,8procentním ziskem podílu na světovém trhu. Ve stejném období předešlého roku přitom disponoval 78,4 procenty.
„Popularita nízko-nákladových čipů Atom se úměrně zvyšuje s tím, jak vzrůstá obliba malých přenosných počítačů – netbooků“ říká Matthew Wilkins, hlavní analytik agentury iSuppli a dodává, že „že silná pozice Intelu na trh s mikroprocesory a jeho kvalitní marketing byly dvěma hlavními faktory ovlivňujícími jeho vysoké příjmy v loňském roce.“
Největší konkurent Intelu, společnost Advanced Micro Devices (AMD), naproti tomu zaznamenala další pokles. Příjmy AMD z trhu s mikroprocesory klesly ve čtvrtém čtvrtletí roku 2008 na 10,6 procent, což je oproti roku 2007 téměř o čtyři procenta méně.
A úspěch netbooků, a s tím i související úspěch čipů Atom, by mohl pokračovat v tomto roce. Přestože na trh s mikroprocesory vstoupí noví hráči a Intelu tak vzroste konkurence, očekává se, že i prodejní úspěchy Intelu budou pokračovat i nadále.
Tak například DisplaySearch předpovídá nárůst poptávky po přístroji netbook o 66 procent, tedy asi 27 miliónů kusů, přičemž částečně zato může i globální hospodářská recese. „Vzhledem k ekonomické krizi, která je v mysli každého z nás, mnozí zákazníci upravují výdaje a poohlížejí se po netbooku, jako levnější alternativě k většímu notebooku“ uvádí agentura ve své zprávě. Mnoho zákazníků také dává netbooku přednost před notebookem kvůli jeho malým rozměrům a tedy i snazšímu zacházení.
„S výjimkou společnosti Apple, vstoupili všichni výrobci z žebříčku TOP 15 PC značek na tento trh (s netbooky), původně tak regovali na konkurenční hrozbu ze strany společností Acer a Asus, později však také proto, aby uspokojili rostoucí poptávku po nízko-nákladových počítačích“ tvrdí John Jacobs, ředitel pro výzkum trhu s netbooky u DisplaySearch.
Průkopníkem v oblasti netbooků se stal Asustek Computer, když ke konci roku 2007 na trh uvedl svůj Eee PC. Tuto společnost později následovali Hewlett-Packard a Acer, přičemž především Acer zaznamenal se svým přístrojem Aspire One výrazný úspěch.