Cloud (IV) – Mějme vždy a všude informace, data, znalosti

30. 7. 2013

Sdílet

 Autor: © frank peters - Fotolia.com
Hledáte aktuální telefonní kontakt na obchodního partnera? Nemůžete najít mail od vašeho zákazníka? Více než kdy jindy v dnešní informační době platí, že správná informace ve správný čas může být k nezaplacení.

Podle studie společnosti Digital Universe objem dat roste rychleji, než udává Moorův zákon. Ten říká, že se každých 18 měsíců zdvojnásobí. Podle této studie, budou společnosti v příštím desetiletí spravovat 50x vyšší objem dat a počet souborů vzroste 75x. A ještě jedna předpověď, která s tou první nesouvisí jen zdánlivě. Podle analytické společnosti Gartner do roku 2017 téměř 40 % celosvětových společností bude využívat kancelářské aplikace v cloudu díky například Google Apps či Office 365, což výrazně změní spolupráci ve společnostech.

Cloud + mobilita = šetříme čas a peníze
Pro většinu z nás se práce s vyhledávačem, ať už Google či třeba českým Seznamem, stala běžnou součástí každodenního života. A nástup mobilních zařízení to posunul ještě dál – nejsme vázáni na žádné místo. Zapneme mobil a jsme ve spojení podle potřeby. Ne všechno se dá ale napsat do emailu. Potřebujeme se s kolegou poradit nad dokumentem, či odprezentovat zákazníkovi nabídku a není časově možné cestovat? Integrace Gmailu s nástrojem Hangouts a chatem umožňuje v reálném čase zdarma diskutovat nad mailem či dokumentem s kolegou, partnerem, zákazníkem.

Nepotřebujeme tak pořizovat žádné další služby pro internetové hovory a zároveň výrazně šetříme náklady za telefonní poplatky, cestování a hlavně váš čas. Například služba Setkání (Hangouts) jako součást Google Apps nebo Lync součást Office 365 nám umožní živou videokonferenci až s 10 kolegy najednou. Můžeme tak v klidu z domova nebo své kanceláře řešit schůzky s tím, že všechny chaty je možné mít dostupné i zpětně.

Víc hlav víc ví
Asi každý z nás zažil, že nemohl najít dokument od kolegy. Poslal mi ho emailem? Uložil jsem si ho? Kam? Která je poslední verze? Dříve bylo v menších společnostech zvykem mít vlastní archivy na svém počítači. Uvedené dokumenty ale pak už člověk neměl k dispozici, když je potřeboval využít i jinde, nebyla možnost jakéhokoliv sdílení, verzování, archivace a podobně.

Dnes je tu elektronický archiv. Google disk nebo Skydrive nám navíc nahradí onoho archiváře. Díky výkonnému vyhledávání podle klíčových slov a filtrů rychle najdeme to, co potřebujeme. Dokonce i v obrázcích nebo textu naskenovaných dokumentů.

Nejde ale jen o to uchovat dokumenty. Potřebujete společně online pracovat na jednom dokumentu? Není problém. Jakékoliv soubory nebo celé složky můžete sdílet s jednotlivými uživateli, s celým týmem nebo dokonce se zákazníky, dodavateli a partnery. Chcete-li přidat své názory a získat zpětnou vazbu, můžete soubory komentovat a odpovídat na komentáře, vše se přenáší v reálném čase.

Na dvou místech najednou
Neméně praktický je i sdílený kalendář. Nejenom, že vidíte dostupnost kolegů, ale můžete si zde nastavit i osobní pravidelné události, které ostatní vidí jako obsazený čas. Rovnou z kalendáře můžete svolávat porady, sledovat kdo potvrdil, kdo odmítl. Díky dostupnosti přes mobilní zařízení se vám nemůže stát, že zapomenete adresu, kam jedete. Stačí ji vložit při plánování schůzky a Google Maps vás tam přesně dovedou. Pořádáte akci pro zákazníky, či partnery? Přímo z kalendáře vložíte pozvánku na vaše webové stránky.

A podobně užitečné dokážou být cloudové služby i třeba při řízení firmy. Ale o tom až příště.

(videoukázka)

Martin Kunz, Ness Technologies

Chcete se dozvědět více o řešení, které zvýší produktivitu ve vaší firmě? Potřebujete snížit náklady na firemní informační technologie a jejich údržbu nebo integrovat Google Apps do vaší infrastruktury? Využijte chytré aplikace jako službu Google Apps nebo Office 365 s podporou Ness Technologies!