Po oznámení transakce v hodnotě 3 miliard dolarů spoluzakladatelé Beats spolu s představiteli Applu odpovídali na otázky. Podívejte se na to, co jsme se dozvěděli.
„Jde především o hudbu“
„Jde především o hudbu a my jsme hudbu vždy viděli jako klíč ke společnosti a kultuře,“ uvedl Cook. „Hudba byla vždy srdcem Apple. Je hluboko v naší DNA.“
Apple koupil celou společnost Beats, která zahrnuje Beats Electronics (výrobce sluchátek a reproduktorů) i Beats Music, relativně novou hudební streamovací službu, která již má 250 000 platících zákazníků. Služba Beats Music bude i nadále nabízena pod vlastním názvem (přežijí i její aplikace pro Android a Windows Phone) a nebude propojena s iTunes. Beats Music povede Eddy Cue z Applu, přičemž spoluzakladatelé Beats Dr. Dr a Jimmy Iovine budou pracovat pod ním.
Proč streamování hudby?
Apple odmítal vstup na trh s předplacenými hudebními službami, jelikož Steve Jobs si myslel, že by nikdo nechtěl platit za půjčování skladeb – lidé je chtějí vlastnit. Hudební průmysl se však v uplynulých letech změnil. I když iTunes stále dominují, růst předplatitelských služeb je značný. Apple před rokem v USA spustil iTunes Radio, avšak doposud se nepouštěl na trh s hudebním předplatným. To se nyní změní.
Proč si Apple nevyvinul vlastní hudební službu?
„Beats nám dají vše potřebné. Získáme schopné lidi, kteří jen tak nerostou na stromech,“ uvedl Cook. „A mimochodem – my kupuje společnosti. Vím, že o tom nemluvíme, ale během roku 2013 jsme koupili 27 firem. Akvizice tedy pro nás není nic nového.“ Apple poskytne Beats Music prostředky a uživatelskou základnu k dalšímu růstu. iTunes mají okolo 800 milionů uživatelů, z nichž všichni u něj mají uloženou platební kartu – a mohou se tedy jednoduše stát předplatiteli Beats Music.
A co sluchátka?
Apple v minulosti vyráběl jak sluchátka, tak reproduktory, avšak masově s nimi (kromě toho, že je přibaluje ke svým produktům) nikdy příliš neuspěl. Jak uvedl sám Iovine, sluchátka Apple jsou dobrá tak k tomu, aby uživatel zjistil, „zda funguje zvuk“.
Iovine dodal, že „naším cílem je, aby si každý, kdo si na světě koupí telefon, koupil i naše sluchátka“. Na světě je přes půl miliardy vlastníků iPhonů a pokud by si alespoň 10 % z nich koupilo produkt Beats, znamenalo by to pro firmu velký růst.
Na Beats Electronics bude dohlížet Phil Schiller, šéf marketingu v Applu. Beats budou při produkci sluchátek moci využít širokou distribuční síť Applu a jeho sluchátka budou i nadále prodávána v Apple Storech.