DisplaySearch očekává pokles cen LED televizí

23. 2. 2010

Sdílet

 Autor:
Analytická společnost DisplaySearch očekává, že do konce roku poklesnou výrobní náklady LED podsvětlení přibližně o 15 procent.

Když se LCD televize a počítačové monitory s LED podsvícením uváděly do prodeje, byly mezi jejich výhody pro klasickému zářivkovému CCFL zařazovány nižší spotřeba, lepší dynamický rozsah (regulacu jasu), homogenita, u plného R+G+B podsvícení možno měnit rozsah barevného spektra, absence některých těžkých kovů a v neposlední řadě i nižší výrobní náklady. To poslední je přitom něco, co se zatím nepotvrdilo, a LCD televize s LED podsvícením jsou v průměru stále dražší než ty se zářivkami.

Analytická společnost DisplaySearch však nyní vydala zprávu, podle které bude letos cena LCD LED televizí klesat, a to zejména díky zefektivňování výroby a také protože konkurence na tomto trhu dále roste - s LED LCD televizemi už dnes přichází většina výrobců.

Podle DisplaySearch by se cena okrajového LED podsvícení pro 40“ televizi (jen podsvícení) měla snížit ze 118 dolarů (~2240 korun, ~85 euro) v první čtvrtletí na 100 dolarů koncem roku (~1900 korun, ~72 euro). To je pokles o přibližně 15 procent, a tedy o mnohem více, než se počítá například u CCFL podsvětlení. tento pokles by se pak měl projevit i ceně výsledných televizí. V současné době se u LED LCD televizí podílí cena diodového podsvícení na přímých výrobních nákladech jedné televize přibližně 34 procenty.