Dlouho očekávaný patch 1.1 pro Crysis je venku

9. 1. 2008

Sdílet

Společnost Electronic Art uvolnila dlouho očekávaný opravný balík pro svou aktuální počítačovou hru Crysis od vývojářské firmy Crytek. Opraveno bylo mnoho nedodělků a chyb, které se vyskytovaly v originální verzi, navíc byla přidána podpora nVidia SLi.

Na uvolnění tohoto patche netrpělivě čekáme již od poloviny prosince, ten den je konečně zde. Jak bylo napsáno v úvodu, mezi hlavními novinkami patche má být přidání oficiální podpory režimu nVidia SLi (to je spolupráce dvou grafických karet najednou), optimalizace hry tak, aby byla hratelná i s méně výkonnými grafickými kartami a v neposlední řadě byla opravena spousta chyb a chybiček, kterými je hra protkána.


Soubor má 145,9 MB a stáhnout ho můžete na oficiálních stránkách společnsoti Crytek.

Na další straně naleznete originální popis změn a updatů

Fixes


* Fixed: Potential crash in D3D10
* Fixed: Orange boxes apearing when hispec savegame loaded into lowspec game.
* Fixed: Inconsistent damage dealt to vehicles when shot by LAW.
* Fixed: Reflection resolution on D3D10, MultiGPU reflection update fix
* Fixed: Memory leak with FSAA modes
* Fixed: Infinite ammo hacks.
* Fixed: Memory leak in D3D10 when switching screen modes
* Fixed: Muti optimizations
* Fixed: When player melees during gun raise animation, their gun will be in a permanantly raised position.
* Fixed: Crash when loading savegame with level exported recently by editor
* Fixed: Virtual keyboard does not function properly when a game pad is connected
* Fixed: Users can lose the ability to look around with the Right Stick
* Fixed: Setting screen resolution to "default" stops user from selecting last resolution
* Fixed: Bug when changing resolution in D3D10
* Fixed: Issues with Depth of field and water droplets in D3D10
* Fixed: Crash on NaN warning

Updates

* Added: Motion Blur UI and V.SYNC UI options
* Optimized: Motion blur
* Optimized: FSAA (Full Scene Anti-Aliasing)
* Optimized sound id implementation
* Enabled VSync functionality in D3D10
* New benchmarking files for ice CPU benchmark.
* http/xmlrpc password protected remote control session
* Marked debug cvars as cheat
* F12 (screenshot) now works in restricted mode as well

Tweaks

* Reduced LAW splash damage vs. infantry in PowerStruggle mode
* Slowed Rocket projectile speed down in MP slightly
* Disabled automatic turret bounding boxes on vehicles to prevent issues with LAW hit detection
* Reduced grenade explosion radius in multiplayer
* Clamped water tesselation to avoid cheating in MP
* MultiGPU improvements with depth map updates