Tom Jenkins, bezpečnostní expert a majitel jednoho ze recyklovaných e-mailů řekl webu Information Week, že mu chodí cizí e-maily plné velmi citlivých informací.
Společnost své plány na recyklaci e-mailů neaktivních déle než rok oznámila v červnu a už tehdy se začali ozývat experti na bezpečnost a soukromí, kterým se tento nápad zdál nedomyšlený. Nyní se ukazuje, že měli pravdu.
Experti na společnost apelují, aby problém vyřešila okamžitě, a v Yahoo tvrdí, že provedli řadu opatření, aby strachu o soukromé zabránili a problémy vyřešili. „Předtím, než jsme účty recyklovali, jsme se jejich původní majitele snažili zastihnout několika různými způsoby. Snažili jsme se všechny upozornit, že je potřeba se na svůj účet přihlásit, pokud o něj mají stále zájem,“ řekl jeden z představitelů Yahoo. „Provedli jsme řadu opatření, abychom si byli jisti, že změna proběhne bezpečně. Všechna soukromá data původních vlastníků jsme smazali a odesílatelům jsme posílali automatické odpovědi alespoň 30 – 60 dnů, abychom jim dali vědět, že účet již neexistuje. E-maily jsme také odhlásili ze všech komerčních sdělení.“
V dohledné době plánuje Yahoo spustit funkci „Toto není můj e-mail“, pomocí které budou uživatelé moci nahlásit zprávy, které nejsou určeny jim. Tento proces je však jen malou útěchou předchozímu majiteli účtu, který nyní patří Jenkinsovi. „Mohl bych získat přístup k jejich účtu na Pandoře, ale neudělám to. Mohl bych změnit přístupové údaje jejich Facebooku, ale neudělám to. Znám jejich jména, adresu i telefonní číslo. Vím, kam chodí jejich děti do školy. Znám minimálně čtyři číslice jejich sociálního pojištění. Vím, že měli minulý týden schůzku s očním lékařem a že jsou pozvaní na svatbu přátel,“ sdělil Jenkins.
I další uživatelé nahlásili, že dostávají zprávy s osobními informacemi cizích lidí.
„Doporučuji přihlašovat se na Yahoo účet každých šest měsíců. Jedině tak budete vědět, zda máte nad účtem stále kontrolu,“ řekl bezpečnostní expert Lee Munson. Podle expertů na soukromí a bezpečnost se Yahoo tomuto problému nemohl vyhnout. „Upozorňovali na to již dávno, když Yahoo svůj záměr poprvé oznámil. Společnost kritiku a obavy ignorovala a teď se ukazuje, že byly obavy na místě,“ řekl Mike Rispoli, mluvčí organizace Privacy International.
„Recyklování e-mailů a snaha odstrčit staré uživatele a přilákat nové končí tak, že některá z našich nejintimnějších dat mohou skončit v rukou cizích lidí,“ dodal. „Mluvíme o heslech k různým účtům, o kontaktech na přátele a rodinu, zdravotní záznamy a další. Tento problém musí být opraven okamžitě. Tedy, pokud se Yahoo zajímá o své uživatele a pokud chce, aby společnosti ještě někdo někdy své soukromé informace svěřili.“