Hlavní navigace

Dreamforce 2011: Cloud ve znamení mobility a spolupráce

3. 9. 2011

Sdílet

Společnost Salesforce.com, která pořádala ve dnech 30. srpna až 2. září konferenci Dreamforce 2011, odhalila novinky ve své cloudové strategii. Reaguje zejména na růst popularity mobilních, dotekem ovládaných zařízení pro přístup k datům v cloudu.

Konkrétně pro mobilní přístup chystá nasazení HTML5 aplikací, které budou multiplatormní a umožní renderovat data z cloudových služeb přímo na přístrojích uživatelů. Al Falcione, viceprezident pro produktový marketing v Salesforce.com, k tomu říká, že nativní mobilní aplikace jsou vhodné zejména pro jednoúčelové použití, ale nasazení HTML5 má přinést širokou adaptabilitu napříč platformami s možností kustomizace.

Mezi další novinky z Dreamforce patří vylepšení platformy pro spolupráci Chatter, kterou v současnosti využívá zhruba 100 000 firem. Přibyly například indikace přítomnosti uživatele, chat nebo sdílení obrazovky. Chatter bude také možné nově využívat pro spolupráci s lidmi mimo firmu, pro spolupráci v privátních skupinách a uživatelé budou mít přístup jen k materiálům v rámci skupiny, upřesňuje Falcione.

Salesforce.com dále ohlásila partnerství se společností Dun & Bradstreet na projektu Data.com, což je cloudový obchod s informacemi o firmách a zákaznících určených pro CRM systémy. Ten využívá crowdsourcový model pro sběr informací, kdy jednotliví uživatelé přispívají k rozšiřování a udržování aktuálnosti dat. Data.com staví na projektu firmy Jigsaw, kterou Salesforce.com koupilo v loňském roce, a partnerství s Dun & Bradstreet mu má poskytnout přístup k 200 milionům firem, což by mělo výrazně zvýšit efektivitu marketingových kampaní realizovaných za jeho využití.