Uplynulý rok v e-commerce přinesl hned několik přelomových okamžiků. Jistě mezi ně patří i změna na postu nejbohatšího člověka planety, který namísto Billa Gatese obsadil Jeff Bezos, zakladatel a šéf internetového obchodního gigantu Amazon.
Dobře se vedlo ale i obchodníkům na druhé straně planety: Čínský e-shop Alibaba během slevové akce Singles' Day (11. 11.) utržil přes 25 miliard dolarů, přičemž jen během prvních 15 minut od zahájení slev dosáhl obratu ve výši pěti miliard. To je mimochodem podobná částka, jakou všechny české e-shopy utržily za celý uplynulý rok.
Tržby českých e-shopů nepřetržitě rostou, a za rok 2017 poprvé překročily hranici 100 miliard korun. V porovnání s dalšími evropskými zeměmi se ale ukazuje, že i když máme v přepočtu na obyvatele skutečně velké množství internetových obchodů (přes 36 000), Češi nenakupují na internetu tak intenzivně jako obyvatelé dalších evropských zemí.
Na internetu sice nakupuje polovina Čechů (ve Velké Británii je to přes 80 % obyvatel), ale v útratě za internetové nákupy nám patří až 14. příčka. V létě zveřejněný průzkum společnosti RegioData dále uvádí, že zatímco Češi na internetu ročně nakoupí v průměru za 200 eur, Britové utratí kolem 1 100 eur. Podíl internetového prodeje v ČR činí sedm procent z celkového prodeje, v Británii to je více než dvojnásobek – téměř 17 procent. Je jasné, že český internetový trh rozhodně má kam růst.