E-mail má stále své místo v komunikaci firem. Průzkumy ale ukazují, jak se způsob jeho využití mění

Sdílet

 Autor: Fotolia - Production Perig
Navzdory všem předpovědím o úpadku e-mailové korespondence v souvislosti s rozmachem sociálních sítí zůstává právě email jedním z nejdůležitějších komunikačních nástrojů v pracovním i osobním styku. Ukazuje to několik na sobě nezávislých průzkumů provedených v průběhu minulého roku.

(Partnerský příspěvek)

Hlavními trendy, kterým se poskytovatelé e-mailových služeb musejí přizpůsobit, jsou stírání rozdílů mezi pracovním a osobním životem a s tím související neustále rostoucí procento zpráv prohlížených na chytrých telefonech a nových hybridních zařízeních. Díky tomu nabývá pro řadu společností na významu hledání funkčních e-mailových klientů, které dokáží držet krok s moderními trendy a zároveň podporují všechny celosvětově rozšířené služby, jako jsou Gmail, Outlook nebo Exchange.

Evropané jsou stále závislí na e-mailu

Průzkum společnosti Adobe ukázal, že Evropané (bez velkého rozdílu mezi Evropou západní a zbytkem kontinentu) tráví psaním a čtením emailů více času než kdy dříve. Pokud zastáváte některou z kancelářských profesí, je podle Adobe Email Survey pravděpodobné, že trávíte až třetinu svého pracovního dne kontrolou, čtením a odpovídáním na pracovní a osobní e-maily. Přes 88 % Evropanů podle vlastních slov kontroluje svou osobní poštu v práci a celých 79 % se pak zabývá pracovními e-maily i ve svém volném čase. Šest z deseti Evropanů pak přiznalo, že pracovní poštu pravidelně vyřizují i během dovolené.

Celosvětové odhady hovoří o tom, že se do konce roku 2019 počet lidí aktivně využívajících e-mail zvýší na bezmála 2,9 miliardy (v roce 2015 to podle výzkumu americké Radicati Group bylo asi 2,6 miliardy lidí).

„I přes neustálý nárůst popularity sociálních sítí a přesunu části komunikace na ně, vzroste v roce 2019 počet emailových účtů na jednoho člověka ze současných 2,7 na 2,9 miliard. Musíme mít na paměti i to, že všechny sociální sítě, stejně jako drtivá většina dalších online aplikací, budou i nadále vyžadovat e-mailovou adresu jako primární způsob identifikace svých uživatelů,“ říká Michal Bürger, spoluzakladatel a technický ředitel české společnosti eM Client, která stojí za produktem stejného názvu.

E-mail a mobilní zařízení

V posledních letech je spolu s nárůstem popularity chytrých telefonů zjevný další trend, na mobil se stěhují aktivity, které se na něm „řeší“ pohodlně jako například sledování videa, sociální sítě a hry. E-mail ale patří mezi ty aktivity, které bude vždy pohodlnější a přehlednější řešit na velké obrazovce a dokládá to i tento graf.

The ultimate mobile email statistics overview. Emailmonday.com. Nizozemí: www.emailmonday.com, 2017 [cit. 2017-01-27]. Dostupné z: http://www.emailmonday.com/mobile-email-usage-statistics#time

 

Ten ukazuje, že uživatelé sice často berou do ruky smartphone, aby rychle zkontrolovali příchozí poštu, ale jakmile se dostanou k desktopu, mobily velmi rychle odloží.

Zatímco většina e-mailů je otevřena na mobilu, drtivá většina akcí z nich plynoucích proběhne poté na desktopu v patřičném pohodlí.

E-mail na desktopu se musí naučit přizpůsobit novým trendům ovládání

Vzhledem k trendu nárůstu využití nejen mobilních telefonů, ale také tabletů a dalších konvertibilních zařízení s dotykovým ovládáním je jasné, že se musí tomuto trendu přizpůsobit i dodavatelé tradičních desktopových e-mailových řešení. Jakkoli se o tomto trendu hovoří už delší dobu, v polovině roku 2016 většina e-mailových aplikací na desktopu stále nebyla přizpůsobena novým zařízením a s tím spojeným dotykovým ovládáním. Aplikace s responzivním designem navrženým pro dotykové ovládání pak celosvětově využívala pouze čtvrtina firem.

„Podle řady průzkumů ještě v roce 2015 více než polovina společností o přizpůsobení své e-mailové komunikace novým trendům buď vůbec neuvažovala, nebo směrem k ní podnikla jen základní kroky. Rychlý, jednoduchý a intuitivně ovládaný e-mail, který se snadno ovládá na tradičních desktopech, ale i na nových dotykových zařízeních je přitom základem efektivní komunikace moderní firmy,“ připomíná Michal Bürger.

bitcoin_skoleni

Nový eM Client přináší řešení komunikace pro firemní prostředí

Nový eM Client je výborným komunikačním řešením pro firemní prostředí díky své kompatibilitě s většinou serverových platforem. Disponuje unikátní podporou MS Exchange, Apple i Google technologií (email, kalendář, kontakty, úkoly, chat) v desktop aplikaci a jeho výhodou je i podoba ovládání s MS Outlook a tím i jednoduchý přechod a zaškolení. Je připraven pro použití ve firmách (snadné nasazení, podpora centrálního nastavení, pozvánek, sdílených kalendářů apod.) a pro využití v mezinárodním prostředí (intuitivní chat, integrovaný překlad zpráv). Samozřejmostí (na rozdíl od opensource řešení) je lokalizovaná podpora. eM Client je také unikátní svoji pokročilou podporou pro dotykové ovládání.

„Řešení jako je eM Client přináší kromě finanční výhodnosti i další benefity oproti dosud rozšířeným řešením. Například Outlook může některým společnostem připadat drahý nebo příliš komplikovaný a může mít problémy se stabilitou při větších objemech dat. Thunderbird je sice zdarma, ale jeho vývoj byl již ukončen, chybí mu podpora a jeho rozhraní již nesplňuje nároky dnes kladené na moderní aplikaci. Další aplikace jako Inky a Mailbird zpravidla trpí nedostatkem funkcí, nestabilitou, pomalou odezvou nebo menší podporou doprovodných technologií, jako je například chat nebo kalendář. Jejich využitelnost ve firmách je proto zásadně limitovaná,“ vysvětluje Michal Bürger.