Edge začíná zlehka dotahovat Chrome

10. 12. 2021

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Zdá se, že poté, co v žebříčku oblíbenosti prohlížečů Edge v červenci poprvé přeskočil Firefox, daří se mu přetahovat též uživatele Chromu.

Čerstvá data naznačují, že Microsoft Edgi se pomaličku daří odlákávat uživatele Google Chromu, který roky platí za dominantní prohlížeč na trhu. 

Dle statistik společnosti Statcounter v listopadu tržní podíl Edge vůbec poprvé překročil 4 %, čímž mezi prohlížeči stvrdil bronzovou pozici, za Chromem a za Safari. Přičemž Chrome je jediným z velkých prohlížečů, který během listopadu ztratil. Z letního maxima 65,27 % si pohoršil na 64,04 %. 

Edge vs. Chrome 

Samozřejmě, rozdíl mezi Edgem a Chromem zůstává nadále propastný a druhý jmenovaný zcela jistě o své výsadní postavení v dohledné době nepřijde. Microsoft však může být dílčím úspěchem Edge povzbuzen. Od chvíle, co loni představil jeho novou verzi postavenou na Chromiu, roste. 

Z velké části díky vyřazení původního Edge, respektive Internet Exploreru, jejichž uživatele pečlivě přesměroval na novou službu. Aby si však Edge růst udržel, bude muset Microsoft přijít na to, jak i nadále odlákávat uživatele konkurenci, zejména Chromu, Safari a Firefoxu. 

V posledních měsících se Microsoft pokouší prosazovat Edge poměrně agresivně, zejména prostřednictvím Windows, které v nejnovějších buildech uživateli ztěžují volbu preferovaného prohlížeče. Zároveň Edge neustále vybavuje novými funkcemi, od integrací Microsoft 365 až po nástroje určené k tomu, aby uživatelům během předvánočních svátků pomohly ušetřit. 

ICTS24

Zdá se, že poté, co v žebříčku oblíbenosti prohlížečů Edge v červenci poprvé přeskočil Firefox, daří se mu přetahovat též uživatele Chromu. Sice pomalu, ale signály může Microsoft vnímat pozitivně.

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.