Čerstvá data naznačují, že Microsoft Edgi se pomaličku daří odlákávat uživatele Google Chromu, který roky platí za dominantní prohlížeč na trhu.
Dle statistik společnosti Statcounter v listopadu tržní podíl Edge vůbec poprvé překročil 4 %, čímž mezi prohlížeči stvrdil bronzovou pozici, za Chromem a za Safari. Přičemž Chrome je jediným z velkých prohlížečů, který během listopadu ztratil. Z letního maxima 65,27 % si pohoršil na 64,04 %.
Edge vs. Chrome
Samozřejmě, rozdíl mezi Edgem a Chromem zůstává nadále propastný a druhý jmenovaný zcela jistě o své výsadní postavení v dohledné době nepřijde. Microsoft však může být dílčím úspěchem Edge povzbuzen. Od chvíle, co loni představil jeho novou verzi postavenou na Chromiu, roste.
Z velké části díky vyřazení původního Edge, respektive Internet Exploreru, jejichž uživatele pečlivě přesměroval na novou službu. Aby si však Edge růst udržel, bude muset Microsoft přijít na to, jak i nadále odlákávat uživatele konkurenci, zejména Chromu, Safari a Firefoxu.
V posledních měsících se Microsoft pokouší prosazovat Edge poměrně agresivně, zejména prostřednictvím Windows, které v nejnovějších buildech uživateli ztěžují volbu preferovaného prohlížeče. Zároveň Edge neustále vybavuje novými funkcemi, od integrací Microsoft 365 až po nástroje určené k tomu, aby uživatelům během předvánočních svátků pomohly ušetřit.
Zdá se, že poté, co v žebříčku oblíbenosti prohlížečů Edge v červenci poprvé přeskočil Firefox, daří se mu přetahovat též uživatele Chromu. Sice pomalu, ale signály může Microsoft vnímat pozitivně.
Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.
Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.