Hlavní navigace

Empire Earth II

3. 9. 2004

Sdílet

Úspěšná realtimová strategie Empire Earth od vývojářského týmu Mad Doc Software se na začátku příštího roku dočká zbrusu nového pokračování. Pojďte se společně s námi podívat, co všechno si pro vás autoři připravili. Máte se rozhodně nač těšit.

Armáda se šikuje, adrenalin stoupá, tětivy se napínají. Vydržet, ještě chvíli vydržet! Mezi stromy něco chrastí, luky a klouby vržou. Pal! A déšť šípů se jako smrtonosný mrak snese na z roští se vynořivší tank…



Mad Doc Software je podivná cháska – zdaleka nejvíc se chlapci a děvčata z Massachusetts proslavili datadisky k cizím slavným hrám. Jasně, udělali letecký simulátor (Jane‘s Attack Squadron) a strategii ze světa Star Treku (Armada II), ale na vrchol je vynesly právě datadisky, konkrétně Empire Earth: The Art of Conquest a Dungeon Siege: Legends of Aranna. To, že teď vyvíjejí plnohodnotné pokračování Empire Earth, znamená dvě věci: že jsou dobří a že Rick Goodman nemá čas.



Empire Earth byl lehce rozporuplný (ačkoli nakonec velice úspěšný) kousek, který se snažil probrat téma, jež Age of Empires jenom naťuklo – tedy cestu skrze věky od prehistorie až po budoucnost v jediné hře. Začnete dávno pradávno s klacky a oštěpy, ty časem vyměníte za meče a luky, pak za mušketu, kanón, samopal, až konečně s laserem v ruce padnete za lepší dnešek. Všechno je to rychlé, ale zdaleka ne tak roztomile zběsilé jako Rise of Nations. K dispozici jsou časově pevně umístěné kampaně nebo právě volný mód, kde pádíte historií.



Dvojka je v tomhle stejná – hraje se zhruba od roku 10 000 před Kristem do 2200 našeho letopočtu a čekají na vás tři kampaně, čtrnáct civilizací, 400 jednotek a 300 budov. Novinky jsou spíše menší – ostatně kroky vedoucí k „dokonalé RTS“ je třeba zmenšovat, nebo za chvíli dojdou. Takže se objeví „settlerovský“ obraz v obraze, možnost nechat některé věci (třeba řízení základních peónů) automatizovat a vždy je jen přištelovávat podle momentálních potřeb, rozsáhlejší plánování akcí ve zvláštním strategickém módu atd.



Empire Earth II pochopitelně bude obsahovat dnes velmi důležitý multiplayer. Ten bude opět standardní, jen doplněný o asi milion drobností. Kromě několika módů a nezbytných „samozřejmostí“, jako jsou žebříčky, záznamy celých her nebo podrobné vyhodnocování proběhlých partií, se tak můžete těšit i na plánovací interface, který lze sdílet se spolubojovníky, a koordinovat tak své akce (nebo si rozdělovat sféry vlivu). Chybět by neměly ani kooperativní mise s rozmanitými úkoly.



Jak to celé dopadne, je zatím ve hvězdách. Obrázky ovšem vypadají skvěle a dalo by se říct, že na stých padesátých Age of Empires není co zkazit. Ale stejně to je divné: ve Stainless Steel udělali Empire Earth, pak Empires: Dawn of the Modern World, což je víceméně pokračování (úspěšné) – a najednou se začne mluvit o opravdovém druhém dílu, který ovšem dělá autor datadisku k jedničce. Buď se tedy firma Ricka Goodmana (který mimochodem kdysi zakládal Ensemble Studios, v nichž dělal Age of Empires) pustila do nějakého supertajného úžasného projektu, nebo poslala vydavatele s dalšími Empires k čertu (či ještě dál), a tak ve Vivendi nelenili a nasadili náhradníka. Ať tak nebo tak, do roka a do dne se dočkáme a uvidíme. Bude to asi jako se všemi Empires – žádné zázraky, žádná revoluce, ale ryzí hratelnost, která to všechno bohatě vyváží. Už aby to bylo.

Autor článku