Hlavní navigace

Enemy Territory: Quake Wars

10. 12. 2006

Sdílet

Když útočí vesmírní vetřelci, je potřeba se bránit. Přípravou na hrozbu případné invaze budiž akční hra Quake Wars. Těšte se na zběsilé multiplayerové bitvy pozemšťanů s nepřátelskými potvorami z jiných světů.

Stejně jako třeba série Unreal Tournament nebo řežba Quake III: Arena, bude Quake Wars střílečkou v prvé řadě multiplayerovou. Přesto ale nepůjde jen o samostatné, bez ladu a skladu do hry nasypané mise pro více hráčů; autoři pracují i na příběhu a hlavně zasazení titulu do kontextu celého konfliktu, který je sérií Quake popisován. Quake Wars se budou odehrávat v podstatě na začátku války, v roce 2065, tedy nedlouho po invazi stroggů na naší rodnou planetu.

Hráč si samozřejmě bude moci vybrat, jestli bude hájit barvy oslizláků z vesmíru, nebo se jako správný pozemšťan přidá do služeb Global Defence Force (GDF). A volba to rozhodně nebude kosmetická! Kromě toho, že soupeřící vojska si samozřejmě nejsou příliš vizuálně podobná, liší se značně i jejich možnosti a vybavení. Třeba klasičtí pěšáci ještě plní více méně tutéž funkci na obou stranách, relativně dost společného mají i inženýři (instalace a obsluhování těžkých zbraní). Jinak už je to ale u dalších profesí: třeba jakousi podpůrnou/léčebnou funkci plní u lidí tradiční medik, zatímco u stroggů technik, který neoživuje padlé spolubojovníky, ale infikuje lidské mrtvoly speciální látkou a vytváří z nich nové stroggy. Dost odlišný je i snajpr u lidí a tzv. infiltrator u stroggů. Poslední, pátou profesí je lidský filed-ops, respektive stroggský oppresor; oba jsou specializováni na přivolávání palebné podpory. Naprosto odlišené jsou samozřejmě i zbraně; zatímco GDF spoléhají na moderní, nicméně stále relativně reálné zbraně nepříliš se lišící od skutečného současného arzenálu, stroggové mají k dispozici zejména různé futuristické energetické hračičky. Jejich nevýhodou je, že se po déle trvající střelbě přehřívají, ale zas na druhou stranu nevyžadují nabíjení, což lidské zbraně samozřejmě ano.

Zásadní rozdíl je i ve vehiklech, kterých ve hře mimochodem bude opravdu požehnaně – dosavadní informace hovoří o téměř čtyřech desítkách. Ne všechny sice budete moci ovládat (některé z nich budete jen přivolávat v rámci palebné podpory či transportu), ale i tak si virtuální piloti bojových vozidel a létavců přijdou na své. Určitě si vychutnáte řízení stroggského hovertanku či obřího bojového robota, za pozemšťany pak již méně divokých strojů, jako je třeba džíp, helikoptéru, terénní buginu či tank. Mise jsou poměrně dlouhé a hlavně propracované, rozhodně se nejedná o jednoduché a přímočaré zadání typu „dobij bod XY“. Tedy, i na takovéto klasické rozkazy dojde, nicméně vždy v rámci mnohem složitější operace. K úspěšnému dokončení je potřeba splnit několik dílčích úkolů, jako jsou klasické dobývací a obranné akce, ale třeba i vyřazení nějakého zařízení z provozu, obnovení zničeného mostu a podobně. Rozmanité by mělo být i prostředí – bojovat se bude ve městech, u ropné rafinérie, v ledové tundře a na dalších místech.

Dosavadní ukázky dávají tušit, že hra bude grafickým bonbónkem. Základ by měl tvořit Doom 3 engine, nicméně znalci počítačové zábavy tuší, že bude muset dojít k mohutným modifikacím – zvlášť proto, že enginu Doom 3 byl určen zejména pro vykreslení interiérů, zatímco tady bude zuřit nefalšovaná válka v otevřené krajině. Id Software ale technické zpracování ovládá znamenitě, takže v tomto ohledu snad nemusíme mít strach. A bát bychom se neměli ale zpracování a vybalancování multiplayerové řežby jako také – na projektu totiž pracují chlapíci ze studia Splash Damage, tedy vývojáři, kteří za sebou mají mnoho multiplayerových počinů – „amatérským“ modem Quake 3 Fortress počínaje a samostatným titulem Wolfenstein: Enemy Territory konče. A podíleli se i na multiplayerovém režimu v titulu Doom 3... Takže se asi máme nač těšit.