Facebook prý stále porušuje eurozákony o ochraně soukromí

23. 3. 2012

Sdílet

 Autor: © higyou - Fotolia.com
Němečtí ochránci soukromí stále nejsou spokojeni s politikou Facebooku v této oblasti. Ta nová prý uživatelům ukládá více povinností než práv a sociální síť nadále porušuje německé i evropské zákony.

Facebook ve čtvrtek aktualizoval Prohlášení o právech a povinnostech, což je základní právní dokument, který upravuje vztah mezi běžnými uživateli a ostatními subjekty působícími nějakým způsobem na této sociální síti. Stále však nejde o změny, které by stoprocentně splňovaly představy veřejných ochránců soukromí pro Hamburk a spolkovou zemi Šlesvicko-Holštýnsko.

Oba německé úřady v tiskové zprávě Facebook upozorňují, že i přes provedené změny svým chováním stále porušuje německé a evropské zákony o ochraně soukromí. Vyčítají mu také, že se na uživatele snaží hodit veškerou zodpovědnost. Jako příklad uvádí Moritz Karg z hamburského úřadu změny v pravidlech pro označování osob na fotografií.

V původní verzi dokumentu totiž Facebook uživatelům říkal následující: „Nebudete označovat uživatele nebo posílat e-mailové pozvánky osobám, které nejsou uživateli, bez jejich souhlasu.“ Větu nyní ještě rozšířil o „ani označovat uživatele, o kterých víte, že nechtějí být označováni.“ Podle Karga by měl být za obě situace zodpovědný samotný Facebook. Je si jistý, že by to pro něj nemělo být nijak technicky složité. „Facebook ví docela dobře, kteří uživatelé si nepřejí být označováni,“ říká.

Další problém vidí německé úřady například v technologii pro rozpoznávání obličejů. Podle Karga budou po Facebooku požadovat, aby používání této funkcionality upravil. Pokud by s tím společnost nesouhlasila, neváhají se prý s celou věcí obrátit na soud. Osobně prý Karg ani nevěří, že chce Facebook něco skutečně změnit.

Facebook uznává, že změny v Prohlášení o právech a povinnostech nejsou nijak velké. Podle mluvčí společnosti jde spíše o administrativní úpravy a změny, které mají zajistit jasnější výklad pravidel. Hlavním cílem prý bylo dát uživatelům šanci lépe pochopit, jak Facebook vlastně funguje.