Facebook již brzy třetím stranám začne zpřístupňovat více podrobností o aktivitě svých uživatelů, díky které si budou moci vytvořit lepší obrázek o tom, jak lidé přemýšlejí a budou moci lépe identifikovat ty, kteří mluví o jejich produktech.
Facebook na vývoji nové technologie umožňující nahlédnout hlouběji do uživatelských dat spolupracoval se společností DataSoft, která nabízí nástroje pro analýzu postů na sociálních sítích, zpravodajských stránkách a blozích. Jak uvedl Facebook, k nové technologii zpočátku získají přístup inzerenti spolupracující s DataSoft v USA a Velké Británii.
I když Facebook již nyní inzerentům umožňuje cílit na uživatele, neposkytuje jim tak podrobná data. Nyní marketéři budou moci získat užitečnější informace, které jim umožní přizpůsobit jejich reklamní kampaně. Jak uvedl Facebook na svém blogu, nově bude moci například firma vyrábějící šampon zjistit, jaký má tento efekt na jednotlivé uživatele v různých podmínkách.
Prodejce módy se pak bude moci dozvědět, o jakém konkrétním oblečení se mezi uživateli nejvíce mluví a podle toho přizpůsobit své skladové zásoby.
Facebook v současné době inzerentům poskytuje nástroje, které jim umožňují cílit reklamy v závislosti například na „lajcích“, zájmech, lokaci nebo demografickým informacím. Nová technologie neumožní inzerentům přímo cílit konkrétní reklamy, namísto toho je spíše určena k tomu, aby zadavatelům reklamy poskytla nadstandardní komplexní data.