Facebook vylepšil firemní komunikaci

20. 12. 2011

Sdílet

Soukromé zprávy pro stránky na sociální síti Facebook představují nový způsob komunikace mezi firmou a spotřebitelem.

Soukromá komunikace má sloužit jako alternativa k příspěvkům na zdi a uživatelským komentářům. Dosud měli tuto možnost pouze majitelé osobních profilů, Facebook však nyní uvažuje o tom, že by privátní komunikaci zpřístupnil také správcům stránek. Novinku zatím testuje na asijském trhu.

Někoho samozřejmě hned může napadnout, že půjde o novou cestu pro šíření cestu. Tak jednoduché to naštěstí nebude. Možnosti využití soukromé komunikace budou pro správce stránek velmi omezené. Z vlastní iniciativy budou moci zahájit komunikaci pouze s tím uživatelem, který předtím na zeď dané stránky umístil vlastní příspěvek či pouze nějaký okomentoval. Naproti tomu běžný uživatel bude moci správce stránky kontaktovat kdykoliv.

Soukromé zprávy mohou být užitečným nástrojem hlavně pro firmy, které raději některé věci, jako třeba v případě zákaznické podpory, řeší mimo zrak veřejnosti. Stejně tak může mít privátní komunikace velký přínos pro budování komunity kolem značky. Celá věc má však pochopitelně také svá negativa. Správce stránky může například odstranit stížnost vloženou na zeď některým zákazníkem, s kterým následně začne soukromou komunikaci. Ostatní uživatelé se tak o daném problému třeba nemusí vůbec dozvědět. Facebook nicméně počítá s tím, že se každý bude moci svobodně rozhodnout, zda si nový nástroj aktivuje či nikoliv, takže konečné rozhodnutí bude na správci dané stránky.