Facebook připravil všechny podklady nutné pro vstup na burzu. Zveřejněné informace potvrzují bouřlivý rozvoj této sociální sítě. Jeho vstup na burzu je považován za událost desetiletí, protože společnost chce prodejem akcií získat investice v hodnotě 5 miliard dolarů. To je roční hrubý domácí produkt takových zemí jako Lichtenštejnsko, Kazachstán nebo Moldavsko. I když všechny potřebné podklady jsou již připraveny, Facebook prozatím nezveřejnil datum svého vstupu na burzu. Předpokládá se ale, že tak učiní do 4-5 měsíců. Není známa ani počáteční hodnota jeho akcií.
V roce 2011 dosáhla společnost zisku 3,7 miliardy dolarů (téměř 71 miliard korun) ve srovnání se 2 miliardami v roce 2010 a 777 miliony v roce 2009. V loňském roce dosáhl Facebook čistého zisku 1 miliardy dolarů (19 miliard korun) a o rok dříve 606 milionů dolarů (11,5 miliardy korun) a v roce 2009 vydělal 229 milionů dolarů (4,2 miliardy korun).
Vstup Facebooku na burzu je prubířským kamenem životaschopnosti sociálních sítí coby komerčních organizací. Pokud se akciím této největší sociální sítě povede dobře, bude to dobrá zpráva i pro Twitter a další podobné projekty. Facebook ale není typickou internetovou společností. Rozvíjel se velmi rychle a měnil způsob komunikace lidí po celém světě, způsob sdílení informací od soukromých fotografií přes zprávy o zdravotním stavu až po oblíbená videa.
Současný generální ředitel Mark Zuckerberg založil Facebook jako studentský projekt v roce 2004. Sociální síť překonala úroveň 100 milionů uživatelů v roce 2008 a v současnosti jich má zhruba 845 milionů. Denně se k této síti připojuje téměř 500 milionů uživatelů.
Zuckerberg si loni vydělal 1,5 milionu dolarů a ředitelka společnosti Sheryl Sandbergová si loni po započtení všech bonusů a výhod polepšila o 30,9 milionu dolarů. Zuckerberg v průvodním dopise k burzovním formulářům napsal, že nechtěl vytvořit Facebook jako komerční společnost, ale jako službu spojující lidi.
„Většině velkých lidí záleží v první řadě na budování a na spoluúčasti na velkých událostech, současně ale chtějí vydělat peníze,“ uvádí ve svém dopise. „Během procesu budování týmu – a také budování komunity vývojářů, reklamního trhu a investorské základny – jsem dospěl k hlubokému přesvědčení, že budování silné společnosti na silných ekonomických základech a rychlém růstu může být ten nejlepší způsob, jak vzájemně propojit velké množství lidí k řešení důležitých problémů. Zkrátka a dobře – nebudujeme služby, aby vydělávaly peníze, ale vyděláváme peníze, abychom mohli vybudovat lepší služby.“