Poslední DLC k Falloutu 3 začíná velmi podobně jako první čtyři. V rádiu zaslechnete podivný signál a vy jste přesně ta pravá osoba, které je zapotřebí. Vybouranou vesmírnou loď najdete rychle, a jakmile se k ní přiblížíte, Scotty vás přenese na palubu. Další věc, které si všimnete, jsou malí zelení mužíci, držící obrovské ostré předměty mířící na vaše hrdlo.
Vaším úkolem je uprchnout z enormní kosmické lodi a vrátit se zpět na Zemi. Během hledání únikových modulů potkáte některá velmi barevná NPC, získáte nové ničivé zbraně, zachráníte Zemi před zničením paprskem smrti, rozstřílíte bohatou paletu ufonů a odpálíte více generátorů, než dokážete spočítat.
Vetřelci však postrádají jakýkoliv náznak hrozby. Jsou vysocí přibližně jako čtvrťák a drsní jako šprt. Tihle chlapíci že mají být nebezpeční? Ha! Lehce zničitelní ufoni se zelenou krví, co mluví jako Ewokové a nekryjí se před střelbou, nejsou žádná hrozba. Samozřejmě jsou i jejich silnější verze, ale ani ty nejsou žádný problém.
Hraní Mothership Zeta je příliš lineární. Na lodi není příliš míst, kam jít a nekonečné putování koridory a opakující se souboje MZ nepomáhají. Díky mnoha předmětům (truhly s municí, zbraně získané z mrtvých vetřelců, léčebné oblouky) vypadá MZ spíš jako procházka parkem než nebezpečný únik z lodi, která je domovem análně sondujících vetřelců.
Kombinace neschopných nepřátel a mise, které postrádají jakoukoliv představivost, jsou velikým zklamáním, ale Mothership Zeta má i své světlé chvilky. NCP dávají MZ život. Nejenže opravdu pomáhají, ale také jsou zábavné a občas si zavtipkují na účet vesmírných dobyvatelů. MZ také obsahuje parádní scifi scény. Pohled na Zemi z vesmíru je dech beroucí a procházky po lodi jsou zábavné. Bohužel je těchto momentů velmi málo a moc často se neobjevují.
Vzato jako celek, DLC pro Fallout 3 byl fantastický. Poslední část DLC však nekončí tak, jak by většina hráčů předpokládala. Zábava při hraní Mothership Zeta je něco mezi Broken Steel (který měl vyjít první) a Point Lookout (který měl vyjít poslední). A i když je prostředí stejně tak unikátní, jako The Pitt a Operation: Anchorage, MZ postrádá její smysl.
PRO: Paprsky smrti jsou vždycky skvělé, NPC jsou propracovanější, parádní sci-fi scény
PROTI: Příliš lineární, postavy s vyšší úrovní nebudou mít žádné problémy, bloudění v koridorech
VERDIKT: Poslední DLC k Falloutu 3 přesunul dění v nudném světě na poslední frontu, ale zdá se, že to místo pořádných bojů skončilo pláčem hráčů. Pořád je ale jakýkoliv důvod k hraní Fallouta 3 dobrý.
HODNOCENÍ: 70%
Autor: Terry Terrones, GamePro Arcade
Překlad: David Kindl