„Útočníci chtějí, abychom jim za zastavení útoku zaplatili,“ napsali představitelé společnosti s 15 miliony uživateli na svém blogu. „Vzdát se nehodláme,“ dodali. Podle aktualizované zprávy na blogu se útok podařilo eliminovat kolem půlnoci našeho času.
Feedly však nebyla jediná služba, kterou si útočníci vyhlédli, v úterý měla problémy i oblíbená služba sloužící k ukládání poznámek Evernote. Zatím není jasné, zda se jednalo o shodu okolností, nebo zda byly oba útoky propojené, ale tyto dvě služby spolu úzce spolupracují.
Představitelé společnosti uživatele čtečky RSS ujistili, že jejich data jsou v bezpečí a že pracují s poskytovatelem na odstranění hrozby, což se jim podařilo chvíli před desátou večerní našeho času. Po pár okamžicích se však služba stala znovu nedostupnou.
Problémy začaly už v úterý, kdy prémioví uživatelé dočasně nemohli synchronizovat své poznámky se službou Evernote, která má přes sto milionů uživatelů.
Výpadek při útoku DDoS (distribuované odmítnutí služby) je způsoben příjmem obrovského množství požadavků odesílaných až z tisíců počítačů na cílovou službu s účelem jejího ochromení a jeho cílem jsou často například politické organizace a kontroverznější, nepříliš oblíbené projekty. K útokům jsou často používány zavirované počítače bez vědomí jejich majitelů.
Evernote se s útokem kyberzločinců nesetkalo poprvé. V roce 2013 se útočníci údajně dostali k uživatelským jménům, e-mailům a zašifrovaným heslům, tento útok byl však omezenější.
„Pokračujeme ve snižování následků útoku, ale Evernote jsme úspěšně uvedli zpět do chodu,“ řekla tisková mluvčí Everonote Ronda Scottová. „Vzhledem k podstatě útoků DDoS nedošlo ke ztrátě dat a nebyl napaden ani žádný uživatelský účet,“ dodala.