Běžně se stává, že pokud cloudoví poskytovatelé přestanou nabízet své služby nebo změní kapacitu či cenu bez ohlášení, uživatel může o své data přijít, případně je nemusí dostat zpět.
CMA poskytovatele cloudových služeb požádala, aby před ukončením, dočasném uzavření nebo změně svých služeb dali uživateli včas vědět, a aby jim umožnili zrušit dosavadní smlouvy a v případě odstoupení od dohody jim vrátili peníze.
Minulý rok již Velká Británie získala podobná ujištění od Googlu, Dropboxu a pěti dalších cloudových poskytovatelů. Podle propočtů CMA ukládají tři z deseti britských obchodů osobní data na cloud, přičemž majorita z nich používá služby zdarma.
Cloudoví poskytovatelé učinili změny ve svých podmínkách užívání „dobrovolně,“ CMA si tedy akci nemusela vynucovat. Podle regulátora jeho vyšetřování cloudových služeb, které započalo v prosinci 2015, končí.
Evropská pobočka Amazona, Amazon Media EU, mimo jiné odsouhlasila, že cenový nárůst neovlivní předem sjednanou smlouvu se zákazníkem a jasně definuje, za jakých podmínek může Amazon zrušit smluvní dohodu nebo poskytování služby.
Apple, konkrétně jeho součást Apple Distribution International, zase zákazníkům dá 30 dní na opravu „nemateriálních“ (čímž firma zřejmě myslí finance) porušení smluvních podmínek, než jim smlouvu vypoví. Také jim umožní do 14 dní po obnovení smlouvy dohodu zrušit.
Microsoft zase uživatele varuje, než mu zruší účet u OneDrive za překonání smluvní kapacity úložiště. Slíbil rovněž, že nebude rušit neaktivní účty, pokud je za ně zaplaceno. To by mělo uklidnit uživatele, kteří OneDrive účet využívají pro zálohu nepříliš často využívaných dat.
Změny ve Velké Británii jsou významné i pro zbytek Evropy – není pravděpodobné, že by si jiné státy chtěly nechat nepříznivé podmínky pro své zákazníky a ve chvíli, kdy firmy „povolí“ vůči jedné autoritě, lze obdobný postup očekávat i v dalších zemích EU.