Úžasné rozloučení s PlayStation 2
V sekci GameStar se sice obvykle věnujeme jen hrám pro PC a Xbox 360, ale tentokrát musíme zkrátka učinit výjimku. Ne snad proto, že by nás distributor potěšil naditou obálkou či příslibem pravidelného přísunu nových obyvatel našeho redakčního baru, ale prostě z toho důvodu, že některé tituly nelze jen tak opomenout. Řeč je o dvanáctém dílu slavné RPG ságy Final Fantasy, jedné z vlajkových lodí platformy PlayStation 2. Poslední do tuctu je zároveň rozloučením s touto platformou, a nutno dodat, že rozloučením více než důstojným. Hodnocení tohoto titulu se na domácích i zahraničních herních serverech pohybuje mezi 90 a 95 procenty, a to už něco znamená. Final Fantasy XII nabízí skutečně fantastickou zábavu, a i když lze hlavní příběh dohrát za několik desítek hodin (což je samozřejmě samo o sobě velmi solidní herní doba), u hry se můžete díky rozlehlému světu a mnoha questů i různým nepovinným činnostem bavit týdny i měsíce. Autoři ze společnosti Square Enix vymáčkli z pomalu dosluhující platformy opravdu maximum a Final Fantasy se tak nejen skvěle hraje, ale také úžasně vypadá. Titul lze koupit i v našich obchodech (běžná cena je 1 999 Kč) a my ho všem příznivcům epických RPG vřele doporučujeme.
FlatOut: Ultimate Carnage
Pokračování šílených závodů v režii Microsoftu
Možná si pamatujete, jak jsme v jednom z podzimních čísel chválili arkádové závody FlatOut 2. Tato brutální jízda nyní potěší i majitele next-gen konzoly Xbox 360, a to dokonce exkluzivně. Hovoříme o titulu FlatOut: Ultimate Carnage, který bude určen jen a pouze pro tuto herní platformu. Microsoft totiž odkoupil práva na tuto sérii a z původně nenápadné budgetové série se stává nadějná řada se silným zázemím.
Třetí díl bude pochopitelně disponovat špičkovým zpracováním a měl by využívat všech vymožeností, které hardware Xboxu 360 nabízí. Rozdíl zaznamenáme i ve větším počtu závodníků v jednom závodě: na trati se nově bude moci utkat až tucet jezdců. Autoři slibují i nové herní režimy a pochopitelně multiplayerové dovádění pomocí služby Xbox Live! Majitelé konzoly od Microsoftu by podle všeho měli mít možnost nažhavit motory už v létě tohoto roku.
The Divine
Velká vesmírná válka
Bez většího humbuku vzniká další z mnoha sci-fi akcí, jejíž děj je zasazen od oblíbeného prostředí nekonečného vesmíru. Hlavní hrdina titulu The Divine, poručík Zeke Auris, se ocitá uprostřed galaktické války mezi Konfederací a Flotilou. Nejprve se jen snaží vyváznout z této rubanice se zdravou kůží, nicméně po čase začne objevovat velké tajemství, jehož odhalení může vést k nastolení míru... nebo k úplnému zničení lidstva. Autoři se snaží navázat na odkaz klasických vesmírných stříleček a pochopitelně slibují skvělou grafiku a vybalancovanou hratelnost. Jak jinak. Hru vyvíjí americké studio Packom Interactive a na trhu by se titul měl objevit koncem letošního roku.
Pavoučí muž nepřilétne jen do kin
Spider-Man 3
Populární komiksový hrdina se v posledních letech cítí v šoubyznysu jako doma a i letos se nám pořádně připomene. Kromě pláten kinosálů se pořádně prosviští i na monitorech a displejích: Spider-Man 3 se totiž kromě filmové verze představí i jako počítačová, respektive konzolová/handheldová hra. Pavoučí muž potěší majitele PC, konzol PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox 360 a Wii, dále pak handheldů DS, GBA a PSP tedy více méně všech známých platforem. Hra by měla nabízet velmi slušnou porci volnosti, která se projeví například v tom, že mnoho misí a příběhových odboček nemusíte vůbec absolvovat. Plnění nepovinných úkolů s sebou však samozřejmě ponese nejen dobrý pocit, ale také setkání s různými speciálními postavami či přístup k rozmanitým bonusům.
Hlavní náplní hry se pochopitelně stane ochrana pořádku a boj proti různým zlosynům, které bude možné pacifikovat jak různými bojovými technikami, tak pomocí speciálních schopností, jimiž Spider-Man vládne třeba vystřelování pavoučích vláken či šplhání po strmých stěnách. Verze pro PS3 a Wii by měly obsahovat speciální ovládání pomocí příslušných pohybových senzorů, next-gen by mělo být i grafické zpracování. Titul by se měl na trhu objevit během května.
Více informací ze světa počítačových her naleznete na www.gamestar.czEmpire
Earth III
Historie lidstva potřetí
Oblíbená série strategických titulů pokračuje a opět hráče provede historií, od prvních známek civilizace až po smyšlenou budoucnost. Třetí díl se bude od těch minulých lišit zejména rozdělením hry na taktické bitvy a globální strategický mód, tedy přechod na podobný princip, jaký dobře funguje třeba v sérii Total War. Na výběr budou tři různé strany konfliktu, které se samozřejmě budou lišit nejen jednotkami, ale i různými bonusy, hrdiny a dalšími aspekty. Autoři počítají i s rozsáhlým technologickým stromem různých objevů a vynálezů, zpestřením misí v podobě vedlejších úkolů a dalšími lákadly. O vydání hry se postará společnost Vivendi.
Universe at War: Earth Assault
Už se perou, už se perou!
Realtime strategií zasazených do blízké či vzdálené budoucnosti je poměrně hodně, ale tak nějak v poslední době začínají ztrácet dech, co se originality týče. Jisté naděje vkládáme do připravovaného titulu Universe at War: Earth Assault, a to už proto, že jde o kousek vyvíjený autory povedené strategie Star Wars: Empire at War z univerza Hvězdných válek.
Děj Universe at War je zasazen do nedaleké budoucnosti, kdy Zemi napadnou dobyvační vetřelci, příslušníci rasy Hiearchy. Jejich bojová technika je mnohem silnější než prostředky pozemských armád, nicméně na odpor se jim postaví třetí strana. Zatím o ní není mnoho známo, ale vcelku logicky usuzujeme, že se bude jednat o další mimozemskou civilizaci, která se rozhodne učinit pustošení Hiearchů přítrž. Autoři hry slibují zajímavé taktické možnosti související například s 3D modelovaným terénem, deformovatelným v reálném čase, nebo se změnou specializace již vyprodukovaných jednotek, a to třeba přímo na bitevním poli. Přáno bude příznivcům singleplayeru i řežby více hráčů, podle všeho se můžeme těšit na bitvy epických rozměrů už proto, že stroje Hiearchů disponují značnou palebnou silou a nepůjde proto zdaleka jen o trapné šarvátky několika vojáků někde v lese. Podle dostupných obrázků by atmosféra mohla připomínat řežbu z románu, resp. filmu Válka světů. Termín vydání je prozatím plánován na letošní podzim.
Seznam výherců soutěží z čísla 2
Soutěž LOGITECH 7 diNovo Cordless Desktop for Notebooks
Zdeněk Svoboda, Květinová 449, 742 21 Kopřivnice
Herní klávesnice G15
Jindra Vlk, Vondrákova 32, 635 00 Brno
Bezdrátová herní myš G7
Csaba Mészáros, Sídlisko 767/1,
930 39 Zlaté Klasy Rastice, SR
Arena Wars Reloaded
Futuristické zápasy s taktickým nádechem
Akčně strategický titul Arena Wars od vývojářského týmu ExDream Entertainemnt se dočká pokračování. Druhý díl nese podtitul Reloaded a opět se bude jednat o sci-fi řežbu, ve které uplatníte své taktické schopnosti. Zatímco první díl vydala společnost Ascaron, pokračování vzniká pod záštitou rovněž německé firmy dtp, na trhu by se mělo objevit již během letošního jara či začátku léta. Opět se vžijete do role velitele "týmu" zápasícího ve speciálních arénách. Novodobí gladiátoři se samozřejmě budou bít nejen ve střetech muže proti muži, ale zhusta i za využití různých mechů, bugin, tanků a dalších moderních bojových prostředků. Velice výrazně by měla být vylepšena grafická stránka hry, autoři ale slibují i novinky v herním systému.
Manhunt 2
Krvák pokračuje
Brutální Manhunt je titulem, který vyvolává ještě větší protesty, zákazy a další opatření než třeba provařená série Grand Theft Auto nebo pro někoho až nevkusný Postal. To však vůbec nebrání jeho autorům v tom, aby pilně makali na jeho pokračování. Opět by se mělo jednat o akci se stealth prvky, ve které bude moci hlavní hrdina likvidovat své protivníky různými, vesměs dost otřesnými metodami. Vzpomínáme na první díl, ve kterém nebyl problém nic netušícího protivníka udusit igelitovým pytlíkem či uškrtit drátem... zkrátka nic pro slabší povahy. Druhý díl by se tedy měl opět vyznačovat mnoha provizorními zbraněmi (pila, kladivo) a vysokou mírou brutality. Svým dětem tedy tuto hru určitě nekupujte. Zatím je sice v plánu jen verze pro platformy PlayStation 2, PSP a Wii, ale předpokládáme, že se hra stejně jako první díl s určitým odstupem objeví i na PC. Již potvrzené verze by se měly na trhu objevit v létě tohoto roku.
The Wheelman
Vin Diesel se vrací do herního průmyslu
Charismatický Vin Diesel akční hrdina s nenáročným účesem nás hráče potěšil již v povedené a inteligentně pojaté temné sci-fi akci Chronicles of Riddick a zdá se, že se mu na monitorech počítačů zalíbilo. A nejen na nich: nový kousek s tímto chlapíkem v hlavní roli totiž míří i na obrazovky next-gen konzol. Titul The Wheelman bude opět inspirován filmem, stejnojmenným snímkem, který by se měl v kinech objevit během letošního roku. Hlavní hrdina se skutečně nudit nebude, tím pádem by se měli bavit i hráči odvážný gangster totiž prchá před mafií, provádí vychytané loupeže a bojuje proti různým zločineckým gangům. V akci by mělo být jak hodně palných zbraní, tak rychlá auta hrající hlavní úlohu v četných honičkách v ulicích měst zasekaných běžným provozem. Podle dosavadních indicií vše nasvědčuje tomu, že The Wheelman by mohl patřit mezi rozrůstající se rodinku klonů slavné série Grand Theft Auto. Kromě akce, přestřelek a automobilových honiček k těmto spekulacím přispívají i informace o budování prestiže či o interaktivním prostředí a (údajně) propracované inteligenci civilistů v ulicích. Titul by měl obsahovat i kooperativní multiplayer pro společné akce více hráčů. Datum vydání je předběžně naplánováno na konec letošního roku.
Tvrdý a nehostinný svět, plný divokých bojovníků neutuchajících bojů. Troufnete si stát se jeho součástí?
Age of Conan: Hyborian Adventures
Arnold Schwarzenegger je sice v současné době zejména guvernérem a třeba to dotáhne i na prezidenta (v této souvislosti nelze nevzpomenout veselou scénku ze snímku Demolition Man se zmínkou o knihovně prezidenta Schwarzeneggera), ale začínal úplně jinak. Svět ho poznal hlavně jako svalovce a představitele nabušených hrdinů v mnoha akčních filmech. Jednou z nejpovedenějších prvotin byla přitom určitě jeho fantasy role barbara Conana, nelítostného, lehce primitivního válečníka. Sice nevíme, jestli si Arnie ve svém nabitém programu vrcholného politika najde čas na to, aby si vyzkoušel chystaný titul věnovaný právě tomuto rekovi, ale jsme přesvědčeni, že fandům fantasy RPG by uniknout neměl.
Tedy vlastně nejen fandům klasických RPG, ale hlavně příznivcům masivně multiplayerových on-line RPG. Titul Age of Conan: Hyborian Adventures totiž nabídne vlastně dvě hry v jedné. I fanoušci svalovce z pera spisovatele Roberta E. Howarda, kteří nemají internet nebo neradi hrají on-linovky, si přijdou na své. Hra se totiž zprvu tváří jako klasické singleplayerové RPG měla by tedy nabídnout propracovaný příběh, spousty questů, interakci s NPC a další klasické prvky tohoto žánru. Kromě toho autoři mluví o určitých stealth prvcích a zajímavém fyzikálním enginu: výsledkem kombinace těchto dvou přístupů by měly být možnosti jako třeba odlákání stráží hozením kamene či jiného předmětu podobně jako v legendární sérii Thief nebo v chystaném kousku Assasins Creed. Při plížení se bude brát v úvahu také viditelnost, styl vašeho pohybu a samozřejmě světelné podmínky panující v daném prostředí. Nestává se často, aby RPG titul disponoval propracovanými stealth prvky (i když třeba populární Oblivion je částečně obsahuje), ale nechvalme dne před večerem zatím jde jen o sliby vývojářů.
Hráči si samozřejmě budou moci zvolit vzhled svého hrdiny či hrdinky a také vybrat jednu ze tří ras. Už z možnosti hry za postavu ženského pohlaví je jasné, že nebudete ovládat přímo kroky slavného Conana, i když se tato legenda ve hře objeví jako král Hyborie. Po dokončení singleplayerové části se budete moci vrhnout do virtuálního světa, který by měl nabízet klasické vyžití známé z ostatních MMO titulů. Dojde na plnění úkolů, vylepšování postavy, získávání vzácných předmětů a další PvE (Player versus Environment, tedy hráč versus prostředí) aktivity, stejně jako na řežby mezi hráči. Tyto boje Player versus Player budou probíhat v různých režimech, za zmínku stojí třeba souboj opilců, kdy se do sebe pustí zápasníci posílení alkoholem, což má samozřejmě vliv na jejich schopnosti.
Grafika zatím vypadá velice lákavě, ovšem pěkný vzhled asi nebude zadarmo mluví se o potřebě grafických karet podporujících DirectX 10. Starosti s případným upgradem hardwaru samozřejmě odpadnou majitelům konzoly Xbox 360, pro kterou je titul rovněž vyvíjen. Těšíme se i na jízdu na koních, bitvy mezi gildami, boje o pohraniční pevnosti a další zajímavé vychytávky. Dočkat bychom se měli na podzim tohoto roku.
Po dokončení singleplayerové části se budete moci vrhnout do virtuálního světa, který by měl nabízet klasické vyžití známé z ostatních MMO titulů.
Infernal
Boj dobra se zlem je v podstatě náplní každé druhé počítačové hry. Nicméně obvykle jde o boj přenesený do jiného kontextu, třeba o střet policistů se zločinci, lidského království s krvelačnými orky, nebo třeba pozemšťanů s dobyvačnými vetřelci z vesmíru. Ale v chystané akce Infernal je to opravdu dobro proti zlu, respektive Dobro proti Zlu.
Země je odjakživa zmítána bojem mezi těmito dvěma stranami, nicméně díky božskému dohledu je poměr sil více méně vyrovnaný. Ovšem když Bůh není schopen věnovat se udržování křehké rovnováhy, vypukne tvrdý boj. Síly světla nazvané Ether Light se snaží zničit pekelné přisluhovače organizované v temné skupině Abyss. Příběh asi nebude největším tahákem téhle hry, nicméně jako kulisa pro krvavá jatka, říznutá několika zajímavými prvky, by měl postačit. Hlavním hrdinou je kontroverzní bojovník Ryan Lennox. Kontroverzní proto, že v jeho kůži budete bojovat na straně temných sil. Je to sice trochu nečekané, ale aktuální konflikt mezi Dobrem a Zlem totiž rozpoutali rádoby svatoušci na světlé straně, kteří chtěli dočasnou nepozornost všemocného Boha využít k totální likvidaci temných sil. A jak známo, porušení rovnováhy není nikdy dobré, ať už se pomyslné váhy nakloní na tu či onu stranu...
Ryan původně bojoval na straně Ether Light, nicméně jelikož se s ničím příliš nemazal a po jeho akcích zůstávaly jen trosky a hromady mrtvol (taková andělská obdoba Demolition Mana), dobráčci ho ze svých řad vyhnali a milý svatý bojovník se nakonec ocitl na druhé straně barikády. Kromě všech možných i nemožných zbraní vládne Ryan i zajímavými magickými schopnostmi, které využije nejen pro likvidaci nepřátel, ale také třeba k usnadnění pohybu pomocí teleportu. Užitečný je i speciální mód vidění, v němž se Ryanovi zobrazují jednak skryté zásoby zdraví a energie, ale také informace potřebné třeba k odemčení zakódovaných dveří. A nechybí ani telekinetické schopnosti. Kombinace klasické akce se supernaturálními dovednostmi tak trochu připomínají zajímavou záležitost Psi-Ops, což ale není nijak na škodu.
Kouzla samozřejmě stojí určitou energii, kterou lze vysávat z padlých nepřátel, ale také pobytem v určitých částech herních lokací. Jednotlivé úrovně ve hře jsou totiž rozděleny na temné části (právě tam se Ryanovi magická energie sama doplňuje), na běžné neutrální zóny a na světlé lokace, kde energie naopak hrdinovi samovolně ubývá. Často ale budete muset využít i pozemštější pomůcky, vesměs se bude jednat o zbraně. Sem patří například vrhací hvězdice, pistole, samopaly nebo efektní plamenomet. Neobjedete se ale ani bez různých přístupových karet nutných pro postup do dalších lokací.
Hra je zpracována jako third-person střílečka, a nutno dodat, že střílečka výborně graficky provedená. Vývojáři ze studia Metropolis Software (mají na svědomí třeba akci Gorky Zero) odvedli skutečnou slušnou práci a grafický engine se tak může pochlubit mnoha vychytávkami a efekty, které ve spojení s intenzivní akcí a zajímavými paranormálními schopnostmi hlavního hrdiny slibují solidní zábavu. Kromě toho ve hře docela slušně funguje i fyzika objektů (i když samozřejmě nečekejte tak interaktivní herní svět, jako nabízí třeba Half-Life 2). Sice asi nepůjde o převrat v akčním žánru, nicméně kvalitní střílečka se zajímavými prvky je na našich monitorech vždy vítána.
Kromě všech možných i nemožných zbraní vládne Ryan i zajímavými magickými schopnostmi.
Jak to dopadne, když si Bůh vezme na nějaký čas dovolenou? Dost špatně. Třeba jako v chystané střílečce Infernal.
Platforma Xbox 360, respektive tituly pro ni určené, se v poslední době poměrně aktivně snaží vymýtit zakořeněný názor, že střílečky nejsou pro herní konzoly tím nejvhodnějším žánrem.
Lost Planet: Extreme Condition
Po sci-fi řežbě Gears of War a válečné záležitosti Call of Duty 3, které jsme naťukli v minulých číslech, přichází řady akčních her rozšířit zajímavý titul Lost Planet. Z okolních obrázků je vám už asi jasné, že půjde o futuristický kousek. Ano, je to tak. Hlavní hrdina Wayne přilétá na planetu, kterou lidé chtějí kolonizovat, nicméně nic většinou nejde tak snadno, jak se na první pohled může zdát. Ač je planeta téměř celá pokrytá sněhem a ledem, není tak docela bez života. Ba naopak. Na kolonisty čekají zubatí, pařáty opatření hnusáci nazývaní Akridé a boj s nimi skutečně není žádnou selankou. Pokud jste viděli snímek Hvězdná pěchota, máte hrubou představu o tom, jak takový konflikt probíhá. Příběh navíc není zase tak jednoduchý, jak tomu u podobných stříleček bývá. Mimo jiné i proto, že Wayne se probouzí po boji s lehčí ztrátou paměti a po celou dobu vlastně odhaluje různé informace, intriky a tajemství. Vašimi nepřáteli tak nebudou jen monstra z řad Akridů, ale i různě vyzbrojení lidští protivníci.
Lost Planet je japonská hra. Proč to zdůrazňujeme? Zejména proto, že od japonské hry se tak nějak čeká zamotaný příběh. A Lost Planet v tomto směru nezklame. Tedy vlastně ano vývojáři to tak trochu zamotali až moc, takže se chvílemi budete v ději možná ztrácet. Částečně jim ale odpustíte ve chvíli, kdy budete sledovat jedno z mnoha krásných příběhových videí, při kterých až zapomenete na to, že bojujete o přežití.
A to nejen všemožnými zbraněmi proti živým nepřátelům. Minimálně stejně nebezpečný je totiž všudypřítomný tuhý mráz. Proti tomu vás sice chrání speciální hi-tech oblek, ale jen do chvíle, dokud máte potřebnou energii. Jak ji dobýt? Nejlépe speciální látkou, kterou lze získávat ze zabitých Akridů. Konec konců, původ a využití této látky je jedním z tajemství, které budete při hraní odhalovat. Oblek můžete dobýt i u speciálních stanic, jakýchsi majáků, které jsou rozmístěny po lokacích.
Příběh je rozdělen do jedenácti kapitol, které jsou vlastně jedním velkým bojem. Akce je v Lost Planet opravdu intenzivní a nepřejí se vám z několika důvodů. Tím prvním je vlastně poměrně negativní zpráva, že singleplayerový příběh je dost krátký. Druhým důvodem je různorodost nepřátel, ať hmyzáckých Akridů či lidských protivníků, třetím pak rozmanitost prostředí. Ano, i ledovou planetu lze prostě zpracovat zajímavě a autorům se to rozhodně povedlo. Nemluvě o tom, že kromě označení "zajímavé" můžeme zpracování interiérů označit i slovy "bezchybné", "líbivé" či "kvalitní". Po stránce grafiky zkrátka hře není mnoho co vytknout.
A vlastně je tu i důvod čtvrtý, neméně zásadní. Tím jsou zbraně, respektive vybavení jako takové. Mezi konvenčními palnými kousky najdeme klasiku typu samopal, puška, raketomet, brokovnice. Nechybí ani granáty a miny. Zpestřením jsou pak osobní "mechy", zvané Vital Suit. Pokud jste viděli druhého Vetřelce, vzpomeňte si na nákladní stroj, do kterého se Ripleyová "oblékla" při souboji s hnusákem na lodi. Tak něco takového je Vital Suit, až na to, že místo nákladních ramen má ramena zbraňová, což je veselejší. Tyto mechy využijete zejména při soubojích s tuhými bossy, kteří na vás čekají na konci každé úrovně.
Lost Planet je fajn střílečka, která zaujme hlavně skvělým zpracováním. Nadprůměrné hodnocení si zaslouží i za strhující akci a některé zajímavé prvky, nic na tom nezmění ani nedostatky, jako je zbytečně zamotaný příběh či nevýrazný multiplayer.
Na kolonisty čekají zubatí, pařáty opatření hnusáci nazývaní Akridé a boj s nimi skutečně není žádnou selankou.
Rajský ostrov plný nádherných dívek, které spolu laškují, soupeří, kočkují se... Že něco takového je možné jen ve snu či ve speciálních filmech, kterých mají redaktoři PC WORLDu plné harddisky? A co takhle lechtivá gameska?
Dead or Alive Xtreme 2
Série Dead or Alive je sice klasickou bojovou záležitostí, nicméně její odnož Xtreme je úplně o něčem jiném. Dvojka nás zavede na malebný tropický ostrov někde uprostřed oceánu. Ostrov je nádherný nejen krásnou přírodou a skvělými turistickými i jinými atrakcemi, ale zejména svými obyvateli. Či spíše obyvatelkami. Vše se tu totiž točí kolem krásných dívek, které se spokojí s opravdu titěrnými plavečkami, jež toho vskutku příliš neskrývají.
V podstatě hlavní činností, které se budete coby jedna z těchto slečen věnovat, je navazování přátelství s ostatními dívkami a hraní volejbalu. O ten jde totiž především, stejně jako o zlákání některé z lepých děv do svého týmu. Hra je také plná různých miniher, jejichž účelem je výdělek kreditů. Zajímavé jsou závody vodních skútrů, méně už ostatní blbinky, jako je třeba skákání po jakýchsi plovácích, jízda na tobogánu či přetahování lanem.
Peníze lze vydělat i v kasinu, a to u rulety, jednorukého bandity, pokerem či v Black Jacku. Zábava u těchto disciplín však není zrovna třeskutá a pokud nejste blázni do hazardu, budete vydělávat zejména již zmíněnými závody na skútrech. Ty také představují jednu z mála zásadnějších novinek oproti předchozímu dílu, z něhož si Xtreme 2 bere většinu nápadů, ale i hudebních motivů či lokalit. A k čemu vlastně vydělané peníze slouží? Samozřejmě k nakupování všeho možného i nemožného. Dárky jsou totiž hlavní cestou k navázání přátelství.
Pochvalu rozhodně zaslouží technické zpracování. Grafika je hodně povedená, a to samozřejmě potěší zejména při sledování téměř nahých dívek při nejrůznějších akcích, ať už jde o tanec u tyče, rozmařilé výsknutí spojené s vypnutím hrudníku při jízdě na skútru či blbnutí na tobogánu. Škoda ale, že herní principy už tak dobré nejsou: ba co více, nebojíme se říci, že mnohé disciplíny jsou vysloveně nudné. Většina miniher je navíc dost obtížná, což u hry, která už svým námětem jasně směřuje do šuplíku s nálepkou "oddychovky", opravdu zamrzí.
Grafika je hodně povedená, a to potěší zejména při sledování téměř nahých dívek při nejrůznějších akcích.
World of Warcraft: The Burning Crusade
Pokud nepatříte ke znalcům počítačové zábavy a nevíte, jak přesně to v takové masivně multiplayerové hře zkráceně MMO chodí, vězte, že vydavatelé kromě příjmu z prodeje "krabic" těží hlavně z pravidelných měsíčních poplatků, které hráči musí odvádět, aby měli do virtuální fantasy říše žijící svým vlastním životem vůbec přístup. Existují sice výjimky (například skvělý titul Guild Wars, který je kromě úvodní investice do zakoupení hry přístupný zcela zdarma), ale World of Warcraft mezi ně nepatří. Poplatky vás tedy samozřejmě neminou ani v případě, že si pořídíte pokračování této pecky, datadisk s podtitulem The Burning Crusade. A ještě jedno upozornění: k jeho spuštění musíte mít navíc nainstalovanou i původní World of Warcraft.
Deset levelů navíc
Tolik technické informace, teď už ke hře samotné. Fanoušci titulu, kteří si své virtuální hrdiny již "vymazlili" na šedesátou, tedy doposud maximální úroveň, mohou po nainstalování datadisku své miláčky dále trénovat. Limit levelu zkušeností se totiž posouvá na sedmdesát a rozhodně nejde o proces, který byste při běžném stylu hraní zvládli za stejnou dobu jako jiných deset levelů, třeba z padesátky na šedesátku (i když je pravda, že rekord "vylevelování" z úrovně šedesát na sedmdesátku je něco pod třicet hodin, ale v takovém případě se dá jen těžko mluvit o běžném hraní a nějakém zážitku, navíc rekordmanovi pomáhalo několik desítek hráčů). S novými levely pochopitelně souvisí i přidání deseti talentových bodů, kterými lze specializovat vybrané povolání. I samotné talentové stromy se dočkaly zajímavých novinek a přeskupení.
Nová říše z ptačí perspektivy
Své nové či staré hrdiny pochopitelně můžete prohánět po zcela nových územích, rozmanitých lokalitách nového kontinentu Outlands. Můžete se těšit na vyprahlé pustiny, bažinatý kraj, houbový les či mystický hvozd. Pochopitelně zavítáte i do mnoha záchytných bodů, tedy vesniček, pevností a měst, mezi kterými se budete moci pohybovat nejen pěšky, ale i "leteckými linkami" pomocí gryfů či jiných létavců. S dopravními prostředky (neboli "mounty") ovšem souvisí další velká novinka The Burning Crusade. Kromě koňů, obřích koček a dalších společníků dobře známých z původní hry se totiž v nové říši můžete těšit i na svá vlastní létající zvířata. S jejich pomocí se můžete prohánět nad krajinou, jak se vám zachce, a nejste odkázáni jen na předem dané letecké trasy. Do některých míst v Outlands se dokonce ani pěšmo nedostanete, získání vlastního gryfa, wyverna či dokonce draka tak není jen prestižní, ale i ryze praktickou záležitostí.
Noví obyvatelé
Dlouho diskutované byly již před vydáním hry dvě zbrusu nové rasy. Řady Hordy posílili krvaví elfové, kteří jsou zaměřeni zejména na magii. Dokáží coby rasovou schopnost využít třeba vysávání many z nepřátel a vůbec jsou nepříjemnými soupeři. Aliance byla posílena mýtickými Draenei, míšenci lidí a draků. Tyto nové rasy v sobě nesou i jakési vyrovnání sil mezi Hordou a Aliancí: dříve totiž mohla mít ve svém středu šamany pouze Horda, paladinové byli zase výhradní výsadou Aliance. Nové rasy ale toto pravidlo porušují. Předpokládáme tedy, že se na herních serverech zakrátko vyrojí zástupy krvavých elfů paladinů a šamanů z řad Draenei. Až čas ukáže, zda bylo toto rozhodnutí správné a zda skutečně směřuje k vybalancování sil v soubojích hráčů.
Silné předměty, rozmanité úkoly
Na novém kontinentě samozřejmě můžete hrát za nové postavy od prvního levelu, nebo své namakané bijce z předchozí hry protáhnout portálem v Blasted Lands a vydat se vstříc nejmocnějším soupeřům a honbě za sedmdesátým levelem. Ať už zvolíte jakoukoliv možnost, budete asi překvapeni, jak kvalitní předměty budete získávat za splněné úkoly i zabité nepřátele. Vývojáři tak velice okatě dávají najevo všem hráčům, o jaké výhody se připravují tím, že si nepořídí nový přídavek. A nešidí se jen o nové předměty (kdy z běžného nepřítele leckdy vypadnou mnohem lepší kousky než z tuhých soupeřů v drsných instancích na starém kontinentě), ale samozřejmě i o mnoho nových úkolů. Celá hra je nyní o dost příběhovější, úkoly jsou propracovanější a nechybí jim ani vtip. Pro běžné hráče je příjemný i posun ke kratším a snad i o něco lehčím dungeonům, přičemž instance jsou dostupné většinou i pro malé skupinky, tedy jsou hratelné i gildami o několika málo členech.
Magické drahokamy
Když už jsme v minulém odstavci nakousli předměty, pojďme si o nich říci více. Autoři totiž kromě nových kousků jako takových přidali i možnosti jejich vylepšování. Některé předměty tak mají sloty na speciální drahokamy. Pokud se vám při této informaci vybavuje akční RPG Diablo II (shodou okolností rovněž od Blizzardu), nejste daleko od pravdy. Princip je opravdu podobný, takže třeba přidáním určitého drahokamu do brnění můžete zvýšit sílu postavy a podobně. S drahokamy souvisí i nové řemeslo klenotnictví. Postavy s touto specializací se věnují hlavně různým kejklům s výše zmíněnými drahými kameny pro vylepšení předmětů, ale kromě toho mohou také vyrábět různé magické šperky a další legrácky.
Řežba mezi hráči
Autoři pochopitelně mysleli i na příznivce PvP, tedy bitev mezi hráči. Dočkali jsme se tak nových lokací, v nichž Horda a Aliance poměřuje své síly. Zajímavým příkladem je třeba pevnost Hellfire Citadel, jejíž držení přidává vítězné straně bonus k poškození v rámci celé lokality. Změnil se i systém získávání PvP bodů, který je nyní méně frustrující a úspěchy není potřeba udržovat každodenním hraním.
Přátelštější hra
Odklon od hardcore pařanů k běžným či dokonce svátečním hráčům je konec konců znát ve více oblastech. Již výše jsme zmínili, že autoři nyní přejí i menším gildám, a dodejme, že přejí i sólování: tedy samozřejmě ne v instancích, ale při plnění běžných úkolů. Odměny za zabité bossy v instanci jsou pak spravedlivější nejsilnější artefakty totiž získáváte pomocí speciálních tokenů, který prostě dostane za zabitého nepřítele každý. Odpadá tak pro mnohé hráče frustrující procházení stále stejných lokací a čekání na vrtkavou náhodu, zda z bosse kýžený artefakt vypadne či nikoliv.
Stále skvěle
Graficky hra samozřejmě vychází z předchozího titulu, kvalita textur, animací i dalších prvků je tedy podobná a zachovává si svůj typický komiksově pohádkový ráz. Nicméně autoři přidali něco světelných efektů a také se jim podle našeho názoru podařilo udržet vysoko nastavenou laťku designu herního světa. Možná ji dokonce i o kousek posunuli, zejména pestrostí a rozmanitostí jednotlivých lokalit. Hudba je úžasná, opět možná o něco lepší než v původním WoW. Blizzard rozhodně odvedl dobrou práci. Vzhledem k tomu, kolik novinek a výhod datadisk přináší, je pro všechny fanoušky World of Warcraft vcelku jasnou koupí. Takže: vzhůru do Outlands!
Řady Hordy posílili krvaví elfové, kteří jsou zaměřeni zejména na magii.
Test Drive Unlimited
Značka Test Drive je s virtuálními závody spjata stejně jako naše politická scéna se skandály. Podtitul Unlimited, jímž se honosí nejnovější díl téhle série, zase dává tušit něco speciálního.
Test Drive Unlimited jsou v podstatě masivně multiplayerové on-line závody, ve kterých můžete měřit své síly s mnoha dalšími virtuálními i živými jezdci. Nejde ovšem jen o klasické závodění proti ostatním, ale o komplexní život pouličního závodníka. V úvodu si vyberete jednoho z několika herních avatarů a rozkoukáváte se na havajském ostrově Oahu. Máte samozřejmě nějaké peníze, takže si koupíte nějaký bejvák samozřejmě žádné honosné sídlo, ale hlavně, že si v něm můžete odpočinout a zaparkovat svoji první káru. Auto, které si v úvodu budete moci vybrat z několika nabízených modelů, samozřejmě také nepatří ke špičce, ale úplná kraksna to také není.
Jakmile se zařídíte, můžete vyjet na obhlídku ostrova. Vývojáři se chlubí tím, že layout silnic odpovídá skutečnému dopravnímu systému na Oahu, což jim klidně budeme věřit, i když jsme na Havaji nikdy nebyli a ze zeměpisu ve svých studentských letech obvykle obdržela většina redakce známku nejkulatější. To ale vlastně není zas tak důležité, zajímavější je, že silnice jsou vcelku logicky propojeny a dost těžko se může stát, že byste třeba zabloudili. Po celém ostrově už v úvodu najdete mnoho zajímavých míst k prozkoumání, přičemž poprvé k nim musíte dojet vždy po svých (pneumatikách), poté je již můžete navštěvovat pomocí rychlého přesunu po mapě. Mluvíme samozřejmě hlavně o autosalonech různých světových výrobců aut a motorek, a také o závodech.
Tratě nabízejí různé disciplíny, od tradičních okruhů či sprintů až po úchylnější kousky, jako je třeba co nejrychlejší průjezd místem s policejním radarem (ve stylu Need for Speed: Most Wanted). Závodit budete proti ostatním hráčům, ale autoři připravili mnoho tratí i pro singleplayerové vyžití, tedy pro souboje s jezdci ovládanými počítačem. Závody lze libovolně opakovat, takže i méně zkušení závodníci, kteří by od ostatních hráčů dostali na... řekněme na frak, si mohou postupně pilovat své jezdecké umění pěkně v klidu a navíc střádat peníze.
Okolo těch se samozřejmě točí vše. Kromě toho, že si budete postupem času pořizovat lepší a lepší vozy i motocykly, si také třeba časem koupíte pořádný dům. A pořádný dům rovná se větší garáž pro vaše plechové miláčky. Mimochodem, těch je ve hře opravdu požehnaně a zastoupeny jsou snad všechny známé značky. Při výběru auta budete kromě svých preferencí posuzovat i jejich jízdní vlastnosti klasicky rychlost, akceleraci, brzdy a ovládání. Ovšem vylepšováním vozového parku vaše snažení zdaleka nekončí. Ti, kdo dbají na svůj vzhled, se mohou i pořádně oháknout, i když k získání příslušného oblečení je obvykle nutné vyhrát nějaký speciální závod.
Graficky je Test Drive Unlimited opravdu pěkně zpracován, to samé lze vlastně říci o všech aspektech tohoto titulu. Hratelnost je fajn, potěší i to, že se vývojáři snažili vytvořit opravdu user-friendly kousek, který pobaví jak ostříleného hráče, tak příležitostného virtuálního závodníka. A nejen že se pokusili, ono se jim to i zdařilo. Potěší jednoduché ovládání, velký výběr vozů i všeho dalšího, ale třeba i dobře vybalancovaná "adrenalinovost". Všem příznivcům rychlých kol, kteří vlastní solidní připojení k internetu, tento titul vřele doporučujeme. A pro úplnost dodáváme, že kromě pécéčkářů se na Oahu mohou vydat i majitelé platforem Xbox 360, PlayStation 2 a PSP.
Závodit samozřejmě budete proti ostatním hráčům, ale autoři připravili i mnoho tratí pro singleplayerové vyžití.
The Sims: Životní příběhy
Řada The Sims je na poli počítačové zábavy jedním z komerčně nejúspěšnějších produktů. My to víme, vy to víte, vědí to i vydavatelé z EA.
Aproto nikoho z nás nepřekvapí, když se vždy po pár měsících objeví na trhu další kousek z této série, který rozšíří možnosti našich virtuálních hrdinů. I když... tentokrát jde o titul přece jen trochu zvláštní. Obvykle jsme si s každým nášupem mohli užívat více aktivit, potěšit naše simíky rozmanitějším vybavením domácnosti či obohatit interakci s ostatními obyvateli virtuálního městečka. Tentokrát takovýchto možností spíše ubylo, ale přesto si zařizování svého sídla, shánění práce či udržování vztahů se sousedy užijete dosyta. Do popředí však vystupuje děj, což je konec konců patrné již z názvu titulu.
Životní příběhy jsou stand-alone titulem, který není možné propojit s originální hrou ani ostatními datadisky, a přináší dva příběhy rozdělené do dvanácti kapitol. V prvním pomůžete ve složité citové motanici mladé slečně Riley, ve druhé budete řešit citové záležitosti Vince, úspěšného, ale pracovně vytíženého mladíka. Po dokončení těchto dvou zápletek samozřejmě můžete pokračovat dále v hraní v klasickém otevřeném stylu, i když jak už bylo naznačeno výše oproti originální hře s poněkud omezenými možnostmi. I tak je ale virtuální život v Životních příbězích docela zábavný a kvalitně zpracovaný.
Důležitou informací pro mnohé zájemce je i fakt, že engine hry je optimalizován i pro méně výkonné laptopy, takže titul představuje docela příjemnou variantu simáků pro hraní třeba v letadle nebo kdekoliv na cestách, bez přístupu k vašemu nabušenému hernímu desktopu. Fanouškům klasických The Sims hra nabízí jakousi cestovní light verzi, pro ostatní pak představuje zajímavou příležitost, jak k tomuto oblíbenému fenoménu přičichnout třeba během služební cesty.
Příběhy soukromého detektiva, který si vždy nakonec věděl rady i tam, kde selhala policie i ostatní čmuchalové, mnozí z nás doslova hltali. Nyní si můžete vyzkoušet jeho důmyslné pátrací metody na vlastní kůži.
Sherlock Holmes: The Awakened
Dobrodružství slavného detektiva z pera sira Arthura Conana Doyla patří k nejslavnějším dílům svého žánru. Mnoho knižních předloh bylo i zfilmováno a slavná postava detektiva s dýmkou a houslemi se už několikrát objevila i na monitorech počítačů. Sherlock Holmes přichází do světa počítačové zábavy znovu a tentokráte s sebou kromě zamotaného případu a brilantního úsudku přináší i notnou porci hororové atmosféry a tajemného příběhu.
Nový titul je více méně klasickou adventurou, jiný žánr bychom asi od hry s touto slavnou postavou ani nečekali. Budete tedy pátrat, dávat dohromady různé předměty, vyslýchat různé postavy... prostě se pustíte do klasického detektivního pátrání. V některých pasážích hry se ujmete i role Holmesova věrného přítele, doktora Watsona. Ten je sice milým společníkem, nicméně ve většině případů vždy působí spíše jako nechápavý nohsled a ani v titulu The Awakened samozřejmě nehraje hlavní roli.
Vše se zprvu točí kolem záhadných zmizení lidí, ale postupně se situace komplikuje různými temnými obřady, rituálními vraždami a vůbec všemožnými nepříjemnostmi s nálepkou "okultní". Hra tak svojí atmosférou chvílemi připomíná spíše hororový titul, kde se snažíte odhalit zlé síly, než klasický detektivní hon za zločinci. Přesto však autoři celý příběh drží v únosných mezích a vše lze nakonec vysvětlit logickou úvahou. Konec konců, Sherlock Holmes je mazaný pátrač, nikoliv lovec čarodějnic a démonů.
Hraní určitě zpříjemňuje automatické zapisování poznámek, a že tuto funkci využijete dost často! Informací totiž získáte velké množství, o tom konec konců práce detektiva je. Některé údaje najdete v dokumentech, něco vám prozradí vyslýchaní a další vyvodíte logickým poskládáním důkazů. Kromě zápisníku (a doktora Watsona, samozřejmě) je vaším dalším věrným pomocníkem také brašna, do níž ukládáte nalezené předměty, které pak ve vhodnou chvíli použijete. Ke cti autorům slouží, že všechny vaše úkony jsou logické a při dostatečně hlubokém přemýšlení odhalitelné. Zkrátka se tu nehraje na náhodu.
Autoři z týmu Frogwares, kteří již mají na kontě dva kousky se Sherlockem Holmesem v hlavní roli tituly Mystery of the Mummy a Případ stříbrné náušnice -, se poprvé rozhodli zpracovat svojí point and click adventuru v kompletně trojrozměrném enginu. Výsledek není špatný, i když zvláště prostředí v některých lokalitách by stálo za optimalizování. Každopádně se díky novému zpracování můžete těšit na solidní volnost pohybu, která je ještě umocněna poměrně značnou rozlehlostí jednotlivých lokací. Trojrozměrné prostředí společně s fyzikálním enginem navíc přinášejí do hry různé možnosti, třeba začlenění rozmanitých 3D hlavolamů nebo hádanek, při kterých je nějakým předmětem možné zatížit určité místo a podobně. Celkově lze říci, že 3D zpracování určitě není špatné, ale přesto má grafika hry stále dosti velké rezervy.
Sherlock Holmes: The Awakened je příjemnou gameskou, i když se rozhodně neobejde bez chyb. Nejde určitě o titul určený jen hardcore adventuristům, na druhou stranu ji určitě neproběhnete za dvě hodiny tak lehká zase není a není ani příliš krátká. Pro příznivce kvalitních detektivek a zajímavých adventur určitě příjemná záležitost.
Hra svojí atmosférou chvílemi připomíná spíše hororový titul, kde se snažíte odhalit zlé síly, než klasický detektivní hon za zločinci.
Star Trek Legacy
Star Trek se sice v našich luzích a hájích netěší takové popularitě jako třeba Hvězdné války či Pán prstenů, nicméně i tak skoro každý ví, oč jde. Řeč je nepochybně o fenoménu zpracovaném televizními seriály, knihami i celovečerními filmy.
Knižní romány lze koupit v českých obchodech, filmy i seriály pak byly vysílány Českou televizí, takže tuzemský fanoušek může být vcelku spokojen. Co víc, k dispozici je i několik zajímavých her zasazených do tohoto univerza. Star Trek si na počítačích a herních konzolách dal nějakou dobu pauzu, a tak se na Legacy těšilo opravdu hodně příznivců.
Nutno ovšem říci, že tento titul nemíří svojí hloubkou na kované fanoušky lehce dřevěných vesmírných hrdinů v legračních oblečcích, kteří se k cíli přepravují zásadně teleportací, ale svým žánrovým zařazením se snaží oslovit i širší masy. Star Trek Legacy je mixem akční a strategické hry, přičemž hráč si postupně vyzkouší roli několika kapitánů třeba úplně prvního Archera, nebo populárního Picarda se sestřihem vyžadujícím nikoliv hřeben, ale leštěnku a prožije slušnou řádku vesmírných bitev. Svět i ovládané lodě se postupně mění s tím, jak se budete prokousávat prostředím jednotlivých řad seriálu: tedy kromě "klasického" Star Treku i Next Generation, Deep Space Nine či Voyager. K atmosféře filmů a seriálů přispívá mimo jiné autentické namluvení představiteli jednotlivých rolí.
Vesmírné mise mají obvykle dost jednotvárnou náplň a v drtivé většině případů budete mít za úkol prostě zlikvidovat nepřítele. Není to vždy jednoduché, různorodost alespoň trochu zachraňuje fakt, že se proti vám vystřídají různí protivníci. V roli kapitána budete ovládat jednotlivé lodě své letky, zadávat palbu z fázerů či torpédometů, starat se o opravování lodě a podobně. Ovládání je bohužel krkolomné, perfektní není ani kamera. Což tak nějak platí o technickém zpracování obecně: engine není dostatečně optimalizovaný a obsahuje zbytečné bugy. Celkově lze říci, že jde o průměrnou hru, která potěší hlavně zaryté fanoušky Star Treku.
Alpine Ski Racing 2007Hermann Maier a Bode Miller to jsou dva lyžaři světové třídy, kteří propůjčili svá jména tvůrcům nové arkádové simulace sjezdového lyžování.
Virtuální lyžování sice nenabízí takový zážitek jako skutečná jízda po zasněženém svahu, nicméně má i své nesporné výhody: nezlomíte si při něm nohu, neutratíte spoustu peněz za svařák na zahřátí, nemusíte stát dlouhé fronty na vlek a hlavně máte pěkně pohromadě různá lyžařská střediska a svahy plné světoznámých hvězd.
Alpine Ski Racing si nehraje na žádnou hardcore ultra-realistickou simulaci. A to je asi dobře. K ovládání vám postačí pět kláves a jízda je hodně svižná. Závodit můžete v různých disciplínách, jako je třeba super-G nebo slalom, a to jak formou jednotlivých samostatných podniků, tak v rámci celé sezóny. Jde o jakousi sportovní kampaň, ve které si postupně vyzkoušíte různé závody, získáváte body a hlavně peníze, které jsou klíčem k najmutí trenérů. Dril samozřejmě není samoúčelný, ale projevuje se na jízdních schopnostech vašeho závodníka.
Grafické zpracování je velmi slušným nadprůměrem, ještě přísnější měřítko snese povedený "televizní" komentář zapálených reportérů. Příjemná je i možnost pustit si po každém absolvovaném závodu replay nebo třeba absolvovat jízdu s "duchem" tedy avatarem nejlepšího jezdce, který může při tréninku sloužit jako vodič, vymetající nejlepší stopu. I když Alpine Ski Racing 2007 skutečnou lyžovačku nenahradí, umožní vám docela příjemně okusit zimní sporty, aniž byste museli vystrčit nos z tepla svého obývacího pokoje.
Blitzkrieg II: Fall of the Reich
Postup na východní frontě byl zprvu rychlý a snadný. Polsko ani příhraniční oblasti Sovětského svazu nepředstavovaly pro německou armádu problém. Jenže na sklonku války se karta obrátila a wehrmacht zoufale ustupuje...
Východní fronta, 1944. Málokdo by chtěl být na tomto místě a v tuto dobu, zvláště pak v kůži německy hovořícího vojáka. Hitlerova vojska se stahují a Rudá armáda své nepřátele nelítostně žene k Berlínu.
Fall of the Reich je stand-alone pokračováním kvalitní válečné strategie Blitzkrieg II. To mimo jiné znamená, že ke spuštění tohoto titulu nepotřebujete původní hru, což jistě potěší. Méně už zaujme vysoko nastavená laťka obtížnosti; i na nejnižší ze čtyř stupňů náročnosti se budou méně zkušení hráči s některými misemi skutečně potýkat, jelikož nepřítel má obvykle převahu a výhodnější pozice zejména pokud si zvolíte kampaň za německou armádu. Ale ani druhá varianta, tažení za Sověty, není z nejlehčích.
Princip hry je velice podobný jako v původní hře. Na strategické mapě si volíte z několika misí, které vedou vždy k závěrečné bitvě, jejíž úspěšné absolvování vás přenese do další kapitoly konfliktu. Postupem času získáváte pod své velení účinnější stroje a jednotlivým složkám armády můžete přiřazovat velitele, kteří daným jednotkám přidávají různé bonusy. Jádrem hry jsou samozřejmě samotné bojové mise, probíhající v reálném čase, ovšem s možností zpomalení či úplného zastavení času. Herní systém je opravdu propracovaný, jednotky zvládají různé manévry, mohou se třeba zakopat, vojáci dokáží obsadit různé budovy a získat tak úkryt, důležitou roli hrají ženisté, zásobovací vozy i opraváři válečných strojů. Herní engine působí věrohodně, i díky zničitelnosti mnoha objektů ale už je přece jen trochu zastaralý. Fanoušky série tento titul určitě potěší, ale začínající stratégové si s ním příliš zábavy neužijí.
Pacific Storm
Konflikt v Tichomoří je nesmírně zajímavou kapitolou válečné historie a velkým lákadlem pro počítačové hráče oddané vojenským hrám. Pacific Storm všem fandům vychází vstříc.
Střet USA a Japonska samozřejmě neprobíhal jen na vodě, ve vzduchu a v džunglích tichomořských ostrovů. Nedílnou součástí války byla i ekonomika a výzkum, a tak je tomu i v případě této hry. Hráč má vše pod kontrolou, i když většina činností je rozumně zjednodušena či převedena na takovou úroveň, kdy se hráč nemusí věnovat každému detailu. Podobně je tomu s výstavbou a udržováním základen, které lze přenechat podle uvážení i umělé inteligenci. Pokud ale chcete, můžete sami rozhodovat o tom, zda na určité základně raději postavíte letiště, sklady či kostel pro zvýšení morálky mužstva. Hlídat musíte i stav zásob munice a další faktory.
Na strategické mapě pochopitelně plánujete přesuny svých flotil a perutí. Ve chvíli, kdy dojde ke střetu s nepřítelem, pak můžete úkolovat jednotky povely jako je přesun, útok a podobně. V boji rovněž přichází ke slovu akčně-simulační prvek: možnost (ovšem nikoliv nutnost) převzetí některého stroje a vyřádění se na vlastní kůži. Popravdě řečeno, jde spíše o zajímavé zpestření než o funkční záležitost, zvláště když uvážíme, že drtivá většina hráčů, kteří si opatří válečnou strategii, asi příliš akčním hrám neholduje.
Pacific Storm je titul určený spíše náročnějším příznivcům vojenské problematiky, i když se nejedná o vyloženě hardcore záležitost. Grafické zpracování není nikterak převratné, na druhou stranu pro potřeby strategie bohatě postačuje. Body k dobru je nutné připočíst i za velice příznivou cenu. Fanoušky jistě potěší, že by se na trhu již relativně brzy měl objevit datadisk s podtitulem Allies.