Uživatelé nejnovějšího Firefoxu verze 3.0.1 si stěžují na problémy, které jsou zřejmě způsobeny konfliktem mezi novým prohlížečem a bezpečnostními programy Norton, především u verze Norton 360.
K potížím údajně dochází zejména tehdy, pokud je v produktech Symantecu používána funkce Identity Safe. Mike Beltzner, který je ve společnosti Mozilla ředitelem pro vývoj Firefoxu, však uvedl, že podstata problému bude nejspíš složitější. Taktéž popisované problémy jsou poměrně široké: některým uživatelům zmizely po přechod na Firefox 3.0.1 bookmarky, jiným se z prohlížeče ztratila tlačítka Vpřed a Zpět. Jiným zase zmizel nástroj Identity Safe (správce hesel) v produktech Symantecu, což je hodně nepříjemné.
Potíž zasáhla relativně hodně uživatelů, protože ve stejnou dobu Mozilla začíná nabízet přechod na verzi 3.0.1 uživatelům „dvojkových“ verzí Fireoxu prostřednictvím automatické aktualizace. Mozilla a Symantec hledají řešení i společně, ale problémy je údajně obtížné reprodukovat a jsou různorodé. Zdá se, že k potížím může docházet např. tehdy, když prohlížeč zhavaruje. Při příštím spuštění jsou nedostupné bookmarky i tlačítka Zpět a Vpřed, ovšem proč jsou hlášeny i problémy s Identity Managerem, to není jasné. Někdy pomůže rebootování počítače. |
Uživatelé produktů Symantecu mohou zkusit aktualizovat na nejnovější verze nebo nainstalovat speciální „compatibility update“ pro Firefox (i automaticky pomocí Live Update).
K trochu podobným problémům došlo letos na jaře, kdy si produkty Symantecu nerozuměly se Service Packem 3 pro Windows XP.
SP3 pro Windows XP: Symantec vydal nástroj na opravu registrů
Uživatelé na americkém Computerworldu ale uvádějí i to, že podobné problémy zaznamenávají u Firefoxu 3 i bez toho, aby užívali produkty Symantec. Naopak u nově uvedeného Google Chrome podobné chování zaznamenáno nebylo.
Zdroj: Computerworld.com