První balík telefonů se systémem Firefox OS se objevil na trhu a byl prakticky okamžitě rozprodán. Přibližně 2000 telefonů se objevilo v obchodech v USA a Velké Británii – a během tří dnů byly pryč. To se samozřejmě dalo čekat, nejen kvůli „stigmatu“ novinky, ale také kvůli své ceně. 80 dolarů za lowendový ZTE Open telefon není mnoho.
Ostatně definice lowendu se průběžně posunuje, například úhlopříčka displeje 3,5 palce, před kolika roky to představovalo naprostý highend mezi chytrými telefony? V každém případě nejde o pouze počáteční agresivní cenu, která se nebude opakovat. Mozilla od samého začátku plánovala orientovat svůj produkt na nižší segment trhu tak, aby byl dostupný pro každého zájemce o chytrý telefon. Hodně sázela na Samsung jako svého budoucího klíčového výrobce telefonů s Firefox OS, ale ten v únoru prohlásil, že touto cestou nehodlá jít.
Mezitím selhala kampaň na získání investic pro další vývoj telefonu Ubuntu Edge. Je pravda, že měla cíl na Indiegogo nastaven velmi odvážně na 32 milionů dolarů, na druhé straně se za vyhrazený čas podařilo vybrat přes 12 milionů dolarů, což naznačuje, že zájem o něj byl. Za dané situace je ovšem kampaň uzavřena jako neúspěšná a přibližně 20 000 investorů získá své peníze nazpět.
Telefony Ubuntu se tak určitě na trhu před příštím létem neobjeví a to znamená výraznou výhodu pro Mozillu. Při současných premiérách se novinky vždy kanibalizují navzájem, takže Firefox bude do konce roku těžit ze své pozice nejnovějšího chytrého mobilního operačního systému. Ubuntu proti tomu bude přicházet na trh, kde bude ještě o jednu zavedenou platformu víc.
Možná tady trochu předbíháme, ale Mozilla a její Firefox se opakovaně vracela na výsluní mezi webovými prohlížeči a Firefox OS, výrazně vycházející z možností HTML 5, se může o zkušenosti Firefoxu opřít. Lze proto očekávat, že první zkušenosti s ním budou spíše lepší. Připomeňme, že celý systém je postaven na otevřeném zdrojovém kódu a tak by měl nabízet nevídanou možnost uzpůsobení pro každého zkušeného uživatele (Android omezuje možnost modifikování některých služeb).
V každém případě Mozilla ještě na konci srpna stihla ukázat nový aplikační obchod pro Firefox OS. Jak se zdá, uvědomuje si největší slabinu současných obchodů, kde je jen velmi těžké najít si to svoje optimální řešení, díky záplavám aplikací (které prozatím na nové platformě nehrozí), ale také nepružnému katalogizování a vyhledávání. Nový obchod by se měl být schopen učit preference uživatele a uzpůsobovat mu nabídku aplikací.