Společnosti IDC a Appcelerator vypracovaly první přehled analyzující názory vývojářů na nové vývojářské platformy pro chytré telefony (je uveřejňován kvartálně, ale nové platformy zahrnul poprvé). Přibližně 25 procent respondentů vyjádřilo silný zájem o platformu Mozilly, 19 procent věří Ubuntu a pouze 9 procent preferuje Tizen. Zájem o Firefox OS za sebou zanechává i Amazon Kindle Fire a BlackBerry 10.
Firefox OS je postaven pro aplikace napsané pomocí HTML5. Snaží se být lepší alternativou pro lowendové chytré telefony na rozvíjejících se trzích, kde se v konkurenčním souboji střetne s levnými telefony s Androidem. To je část trhu, od které se očekává největší dynamika, díky velkému prostoru pro růst počtu uživatelů. Patří sem země jako je Brazílie, Rusko, Indie, Indonésie a Čína. Ty podle společnosti Canalysy, která se specializuje na výzkumy v oblasti marketingu, budou k letošnímu růstu prodeje chytrých telefonů přispívat z 80 procent.
Vývojáři nejsou jediní, kdo projevují zájem. V minulém týdnu jeden z největších výrobců elektroniky Foxconn Technology Group ohlásil plány najmout na 3000 pracovníků do své tchajwanské továrny, aby podpořil start platformy Firefox OS, pro kterou sám vyvíjí minimálně pět zařízení. Silnou podporu již ukázaly i společnosti ZTE, LG Electronics, T-Mobile, Telefónica a Qualcomm.
Nicméně, i když se Mozille podařilo upoutat zájem vývojářů a společností, čeká ji ještě hodně práce, než se jí podařilo dosáhnout podpory srovnatelné se zralými platformami jako je Android, iOS a a do jisté míry i Windows Phone. Přibližně 87 procent vývojářů ve zmíněném přehledu se silně zajímá iOS a 78 % o Android. Z tohoto pohledu se i přes rostoucí počet aplikací nedaří s vývojáři vysvětlovat alianci Microsoftu a Nokie a o telefony s operačním systémem Windows Phone projevilo zájem „jen“ 37 % respondentů.
Výrazným trendem je vývoj mobilních aplikací pro korporace. Od posledního čtvrtletí roku 2010 počet vývojářů, kteří očekávají, že budou vytvářet mobilní aplikace určené pro korporátní segment (ať už určené pro zákazníky či zaměstnance), vzrostl z 29 na 43 %. To odpovídá tomu, jak se v minulosti rozvíjel web – nejprve oslovil koncové uživatele a teprve později přišel do světa velkých firem, ale rychlost změn je tentokrát mnohem větší.
Výzkum IDC a Appceleratoru potvrdil posilující postavení tabletů, počet uživatelů je výrazně menší, ale pro řadu korporací se zřejmě stanou primárním nástrojem IT v řadě oblastí. Překvapivou slabinu tu má Google, kterému se nedaří vzbudit stejný zájem o tablety a chytré telefony, tablety za chytrými telefony zaostávají o 12 procent, což je největší rozdíl mezi sledovanými platformami.