Ještě ve čtvrtek ukazovalo počítadlo stažení, které bylo k dispozici na speciální webové stránce zřízené Mozillou 999 milionů stažení, přičemž každou sekundu přibylo zhruba dalších 15 – 16 stažení. Také na Twitteru je možné sledovat průběžný nárůst počtů stažení.
Původně Mozilla očekávala, že by mohla dosáhnout miliardy stažení někdy během víkendu, ale vzhledem k tomu, že se tato novinka rozšířila a uživatelé zareagovali větší rychlostí stahování, vyšel tento přelomový okamžik na včerejšek v pozdějších večerních hodinách.
Počítání downloadů bylo zahájeno v roce 2004 s vydáním první verze Firefoxu a v celkovém počtu je samozřejmě započítaná určitá duplicita, neboť pokud jeden uživatel v celé této době stáhl instalační soubor prohlížeče vícekrát, byl pokaždé započítán. Na druhou stranu se do celkového počtu nezapočítávají automatické aktualizace, které jsou obsaženy přímo v prohlížeči.
Miliarda stažení proto samozřejmě neznamená, že tolik lidí Firefox používá a řada stažených instalačních souborů nebyla jistě ani nikdy použita. Nicméně dosažení tohoto přelomového čísla je významným milníkem, který svědčí o tom, že ještě před pár lety prakticky neznámá aplikace je schopna úspěšně konkurovat Internet Exploreru od Microsoftu, který měl na trhu prohlížečů prakticky monopol a byl dodáván spolu s každou kopií Windows, což svědčí o tom, že dokázal uživatele zaujmout a nabídnout životaschopnou alternativu.
I když čísla měření podílu Firefoxu na trhu se liší podle firem, které dělají průzkumy trhu, alespoň rámcovou představu, vypovídající o nastoleném trendu, si z nich lze rozhodně dobře udělat. Podíl Firefoxu se v celosvětovém měřítku blíží již jedné třetině, Internet Explorer poklesl na 60 % a o zbytek se dělí hlavně prohlížeče Safari, Chrome a Opera.
Firefox je velmi silný v Evropě, kde získal již 40 % trhu a Internet Explorer se pohybuje kolem 47 % (paradoxem je, že evropská společnost Opera nedokáže dlouhodobě ani na prakticky domácím trhu získat výraznější podíl, i přes velmi intenzivní snahu vyjít uživatelům vstříc funkcemi, podporou co nejvíce platforem či designem). V Asii je na tom Firefox značně hůře, zde je jeho podíl jen 23 %, zatímco Internet Explorer má silných 72 %. Je vidět, že jiné kultury mají jiné preference.
Mozilla na začátku příštího týdne plánuje spustit stránku www.onebillionplusyou.com, kde bude o této přelomové události více informací.