Firmy v Evropě o Windows 8 zatím příliš nestojí

23. 12. 2012

Sdílet

 Autor:
Z nově dostupných dat analytických společností vyplývá, že Microsoft zatím s novou verzí svého operačního systému Windows příliš neuspěl.

Jen měsíc po vydání Windows 8 podle analytické společnosti Context prodeje hardwaru s Windows 8 v Evropě tvořily 52 % z celkových tržeb zařízení se všemi verzemi Windows. To znamená, že prodej je o šest procentních bodů nižší, než tomu bylo u Windows 7 během té samé doby na podzim roku 2009. A tento rozdíl je ještě mnohem markantnější, pokud se podíváme na firemní uživatele. Windows 7 byly společnostmi ihned po svém vydání velmi dobře přijaty a za první měsíc již tvořily u firem 31 % všech nákupů Windows. Pro srovnání, Windows 8 měsíc po svém vydání dosáhly pouze osmi procent.

„Víme, že prodej počítačů v uplynulých měsících klesal a vypadá to, že Windows 8 zatím proti tomu trendu nepůsobí tak, jak se očekávalo a doufalo,“ řekl spoluzakladatel a CEO společnosti Context Jeremy Davies. Dobrou zprávou pro Microsoft je, že dotykové uživatelské rozhraní Windows 8, dříve označované jako Metro, má u koncových uživatelů větší úspěch. Během listopadu tržby Windows 8 běžným zákazníkům čítaly 68 % všech tržeb Windows, zatímco u Windows 7 to bylo v tom samém období 65 %.

Zprávy o úspěchu Windows 8 z různých zdrojů si doposud víceméně protiřečily. Sám Microsoft krátce po uvedení Windows 8 na trh prohlásil, že prodal 40 milionů licencí a neopomněl dodat, že Windows 8 jsou nejdůležitějšími Windows od vydání Windows 95. Zprávy od výrobců hardwaru však příliš příznivé nejsou – prodeje zařízení s novým operačním systémem jsou menší, než se čekalo, a analytici nejsou optimističtí ani ve svých předpovědích do budoucna.