Fotobanka se tak chce vyhnout marnému boji s piráty, kteří často ani netuší, že stažením fotografie a jejím publikováním na osobním blogu či Facebooku porušují autorská práva. Fotografie budou dostupné s vloženým kódem odkazujícím na domovskou stránku Getty.
„Náš obsah byl všude,“ napsal Craig Peters, výkonný ředitel obchodního vývoje společnosti. „Pokud chcete sdílet nějakou z našich fotek, stačí si ji najít ve vyhledávání obrázků na Googlu nebo Bingu a máte ji ze stránek našich klientů i bez vodoznaku. A to se děje neustále.“
Nový program, který sdílení umožňuje, má však několik háčků. Fotografie přes něj sdílené mohou být využity pouze pro nekomerční účely a navíc takto nelze sdílet všechny obrázky. Například fotografie z teroristických útoků v USA 11. září nebo z protestů na čínském náměstí Nebeského klidu v roce 1989 volně dostupné nebudou. Společnost by v dohledné době mohla do těchto fotografií přidat i reklamy.
Na jednu stranu tím Getty přiznává porážku, jenže boj proti téměř nekonečnému množství internetových blogů a profilů na sociálních sítích je již na první pohled vcelku marný. A přístup Getty si tak určitě zaslouží uznání. Pokud tedy nejste profesionální fotograf, kterým se tento přístup vůbec nelíbí.
„Můj Twitter málem explodoval pod návalem naštvaných fotografů, kteří si stěžují, že nechtějí, aby Getty jejich fotografie rozdávala,“ napsala fotoreportérka Daniela Bowkerová. „Pro některé z nich to znamená, že jejich obrázky nikdy nebudou použity ke komerčním účelům a tím pádem za svou práci nedostanou nic zaplaceno. Pravdou však je, že to už se beztak děje.“
Bowkerová si také myslí, že Getty musí mít nějaký jasný plán do budoucnosti. „Pokud budou mít tisíce fotografů, kteří nebudou vydělávat, nebude vydělávat ani Getty. Takže musí mít plán,“ řekla.
Fotograf magazínu Rolling Stone’s Kevin Mazur také s tímto krokem souhlasí. „K přežití se musíte přizpůsobit,“ řekl. „Technologie, která podporuje zodpovědné sdílení obrázků, je pro toto odvětví krokem vpřed.“