Frontlines: Fuel of War

14. 9. 2007

Sdílet

Válečné bitvy více hráčů se díky sérii Battlefield staly jednou z nejoblíbenějších on-line herních aktivit. Dokáže nějaká hra úspěchy tohoto fenoménu překonat? Představíme vám jednoho z adeptů.

Válečné bitvy více hráčů se díky sérii Battlefield staly jednou z nejoblíbenějších on-line herních aktivit. Dokáže nějaká hra úspěchy tohoto fenoménu překonat? Představíme vám jednoho z adeptů.



Multiplayerová klání nepřestávají lákat hráče všech platforem. Díky tomu se dočkáváme neustále nových přírůstků do rodiny on-line akcí. Jen málokterá z těchto her zaměřených na bitvy více hráčů však dokázala vystoupit ze stíny Battlefieldu. Série Battlefield se po povedeném prvním dílu rozrostla ve fenomén, který se neustále vylepšoval s každým pokračováním. K tomu mu napomáhali i různé modifikace. Jedním z takových rozšíření je i titul Desert Combat přinášející moderní válku pro Battlefield 1942. Tvůrci tohoto vylepšení se po odluce od EA rozrostli v samostatný vývojářský tým pod křídly THQ a kutí pro nás titul, který má potenciál překročit sérii Battlefield v kvalitě i hráčské popularitě.



Další válka?
Dámy a pánové, připravte se na Frontlines: Fuel of War. Na první pohled se jedná o klasickou multiplayerovou střílečku napodobující právě Battlefield. Není důvod nic zastírat, vývojáři sází na osvědčený koncept, který se pokusí dovést k dokonalosti. Opět na vás čeká konflikt mezi dvěma stranami s odlišnými politickými ambicemi. Tentokrát ovšem nedostanete naservírovaný žádný reálný konflikt, nýbrž smyšlený souboj dvou velmocí budoucnosti. V roce 2024 se tak utkají Západní Aliance s Rudou Hvězdou o energetické zdroje a vězte, že rozhodně nepůjde o nějaká mírová jednání.



„Přesuny budou vyřešeny jak po vlastních nohách, tak i za volantem bojových vozidel nebo v kokpitu různých letounů.“



Internetová klání se budou odehrávat na nádherně vypadajících rozlehlých mapách, za což vděčíme Unreal Enginu třetí generace. Kaos Studios nehodlají zůstat ve staré generaci her a svoje dílo cílí pouze na next-gen platformy, tedy Xbox 360, PS3 a PC nevyjímaje. Jinými slovy jediné, o co v tuto chvíli nemusíme mít starosti, je grafická prezentace hry, která bude na nejvyšší úrovni s podporou nejmodernějších efektů. Hra „naštěstí“ vychází až v lednu příštího roku, takže na našetření peněz a následný upgrade PC je poměrně dost času.



Mami, to chci taky!
Rozlehlost bitevních polí pochopitelně nabízí spoustu možností, co se na nich kromě boje dá dělat. Přesuny budou vyřešeny jak po vlastních nohách, tak i za volantem bojových vozidel nebo v kokpitu různých letounů. Hra nabídne nespočetné množství mobilní techniky k užití kdykoliv bude potřeba. Kromě klasických jeepů a letadel se najde i hrstka neobvyklých prostředků. Každá ze stran disponuje několika speciálními vychytávkami, jež vám napomohou porazit nepřítele. Díky tomu se třeba můžete proletět s helikoptérou na dálkové ovládání nebo projet s malým autíčkem. Kromě těchto mini vozítek se najdou i speciální věcičky, které rivaly dokonale zmatou. Můžete například stát pár metrů od protivníka, který na vás začne útočit, ovšem váš pomocný stroj stojící opodál ho sejme dřív, než stihne natáhnout spoušť. Takovýchto „udělátek“ bude ve hře spousta a autoři si určitě některá šetří na představení až do samotného hraní.



On-line klání budou na PC podporovat hru až šedesáti čtyř hráčů na jedné mapě. To je úctyhodné číslo, které v případě plného obsazení zaručuje minimální počet hluchých míst při hraní. Na konzolích to bude zhruba o polovinu hráčů méně. Za každou bitvu dostanete určitý bodový příděl podle vašeho zdaru na dané mapě a podle toho v armádě postupně povyšujete. Nicméně na začátku každé bitvy budou mít všichni hráči stejnou výchozí pozici.



Něco pro samotáře
Nepřeberné množství možností se projeví i v přiložené hře jednoho hráče. Tvůrci si totiž připravili také singleplayerovou kampaň, která může sloužit jako náhrada pro ty, co nemají připojení k internetu, nebo ji můžete brát jako přípravu na klání mezi hráči po netu. Ať už budete brát single za jakýmkoliv účelem, nabídne vám téměř totožný zážitek jako hra více hráčů. Na velkých lokacích se bude nacházet několik klíčových úkolů, jejichž splnění je podmínkou k dalšímu postupu. Jelikož by byla škoda nevyužít rozlehlého okolí, autoři vám naordinovali možnost splnit každou misi několika různými cestami. Živé hráče v kampani nahradí počítačem řízení protivníci, kteří by vám neměli dát nic zadarmo. Životnost kampaně je zatím ve hvězdách, nicméně žádné zázraky se vzhledem k zaměření na multiplayer pravděpodobně očekávat nedají.



Tak za pár měsíců… Frontlines nabídnou kromě speciálních hračiček také zbraně normálnější kategorie, tak jak je známe z jiných her, popřípadě akčních filmů. Nebude problém rychle zneškodnit nepřítele za pomoci samopalu, popřípadě pro náročnější nechybí možnost usadit se na klidném místě a se sniperkou v ruce čekat na svojí oběť. Nemá smysl tuto část hry rozebírat do detailů, neboť všichni hráči vědí, co od hry tohoto typu čekat. Zatím to na žádné překvapení v této oblasti nevypadá, ale kdo ví, třeba budeme nakonec přesvědčeni o opaku. Do ledna příštího roku mají tvůrci spoustu času na finální doladění herního kódu pro všechny platformy.

Žánr: on-line akce Výrobce: Kaos Studios Vydavatel: THQ Multiplayer: ano Datum vydání: leden 2008 Internet: www.frontlinesgame.com

Autor článku