G Suite od Googlu nabízí rozsáhlé inovace včetně podpory AI

16. 4. 2019

Sdílet

 Autor: mediakit Google
Google představil několik vylepšení on-line kancelářského balíku G Suite. Jejich smyslem je především zvýšení efektivity práce, lepší propojení s externími spolupracovníky a více kontroly nad firemními daty, ačkoliv mnohé fungují zatím jen v beta verzi.

Jak uvedl David Thacker, viceprezident produktového managementu G Suite, balík v současnosti využívá 5 milionů platících firemních zákazníků, přičemž na konferenci Cloud Next opakovaně zdůrazňoval jeho kolaborativní funkce coby klíčový rozdíl oproti hlavnímu konkurentovi v podobě Office 365 od Microsoftu. „Snažíme se firmám pomoci měnit způsob jejich práce.“

To potvrzují i komentátoři z řad oborné veřejnosti. Jedna z novinek se týká Google Asistenta, který konečně získá přístup k firemním G Suite účtům, Kalendářem počínaje. V beta verzi uživateli umožňuje zeptat se na naplánované události daného dne, které Asistent zobrazí a přečte. Časem budou uživatelé moct hlasem schůzky i plánovat nebo rušit.

„Hlasoví asistenti skýtají velký potenciál,“ komentuje Patrick Moorhead ze společnosti Moor Insights & Strategy. „Obzvlášť pro chvíle, kdy nemůžete mít své zařízení před očima, třeba při chůzi nebo při řízení.“

Výrazný progres má přijít s momentem, kdy Google svého Asistenta propojí i s dalšími aplikacemi a s rozšířením funkcí jako je ovládání gesty nebo rozpoznávání objektů, které Google v brzké době hodlá začít využívat při vyhledávání.

Některé z novinek G Suite jsou zaměřené na omezení přepínání mezi aplikacemi a okny – Google proto například zamýšlí do G Suite integrovat Hangouts Chat a uživatelé tak budou moct konverzovat bez toho, aby opouštěli prostředí Gmailu.

Díky propojení s aplikacemi jako jsou Salesforce, Evernote, Asana nebo Box budou Dokumenty, Tabulky a další dostupné zase z aplikací třetích stran. Prozatím je dostupných zhruba patnáct takových rozšíření.

„Chceme, aby vám k práci stačilo jedno místo – jedno místo, kde budete komunikovat s kolegy, místo, kde najdete vše, co potřebujete,“ říká Katie Wattie, tisková mluvčí Googlu.

Další rozšíření G Suite cílí na spolupráci s externisty. Google Cloud Search, umožňující zaměstnancům hledání napříč G Suite, tak rovněž získá konektivitu se třetími stranami. Uživatelé už mohou využívat inteligentního vyhledávání například v SAPu, Salesforce nebo dokonce v Microsoft SharePoint.

Přímo v G Suite produktech přitom mohou editovat soubory i ve formátech Office a tyto brzy sdílet i s těmi uživateli, kteří nemají Google účet, prostřednictvím speciálních PIN kódů.

Uživatelům G Suite je nyní k dispozici také Google Voice. Cloudová telekomunikační služba, jejíž součástí jsou AI funkce jako přepis hlasu nebo naopak přehrání textu či filtrování hovorů s blokováním těch spamových.

S Voice Google srovnává krok s konkurenty jako je Cisco a Microsoft, kteří hlasovou komunikaci pojímají jako klíčovou součást svého portfolia kolaborativních nástrojů.

Vylepšení zaznamenává též videokonferenční služba Hangouts Meet, která díky rozpoznávání hlasu bude schopna v reálném čase titulkovat hovory, aby byly srozumitelnější i v horších zvukových podmínkách. Meet zároveň navýší množství účastníků videokonferencí až na 250 a umožní se zúčastnit též uživatelům mimo firemní prostředí.

Po konci uživatelské verze Google+ se společnost jala vylepšit její firemní varianty, nově známé jako Currents – láká na nové uživatelské rozhraní skýtající nové nástroje administrace a analýzy.

ICTS24

V neposlední řadě je pak třeba zmínit několik novinek týkajících se bezpečnosti. G Suite Access Transparency umožní uživatelům nahlížet a stahovat logy úkonů vztahujících se ke konkrétním souborům a datům, Google přidal také nové typy ochran proti phishingu a malwaru.

Jestli všechny tyto novinky pomohou Googlu uzmout alespoň část tržního podílu konkurenčnímu Office 365, však ukáže až čas.