Google Analytics přijdou s monitoringem v reálném čase

2. 10. 2011

Sdílet

 Autor: © gunnar3000 - Fotolia.com
Společnost provedla několik významných změn ve svém analytickém nástroji pro správce webových stránek.

Jednou z obrovských nevýhod Google Analytics ve srovnání s jiným webovými analytickými nástroji byla dlouhou dobu skutečnost, že první spolehlivá data dokáže poskytnout až další den. Uživatelé dosud neměli žádnou možnost, jak sledovat přímý dopad svých kroků na návštěvnost jejich webových stránek. To se však brzy změní. Google se totiž rozhodl zavést monitorování webu v reálném čase.

Tato nová vlastnost zatím nefunguje každému. Vývojáři ji testují na určitém vzorku uživatelů a s jejím plným spuštěním počítají v horizontu 14 dnů. Pokud náhodou patříte mezi vybrané šťastlivce, pak se do nového prostředí služby můžete přesunout klepnutím na příkaz Nová verze v pravém horním rohu stránky. Pokud mezi ně nepatříte, pak se jimi můžete stát tak, že se zaregistrujete jako zájemce o předčasný přístup. Ve finální verzi budou zachovány všechny současné funkce Google Analytics, změní se jen grafika a struktura služby.

Další novinkou je spuštění placené verze Google Analytics Premium určené pro firemní zákazníky. Program bude podle všeho určen zejména velkým společnostem, které mají zájem o mnohem zevrubnou analýzu jejich stránek a především plnohodnotnou podporu ze strany Googlu. Majitel prémiového účtu bude mít k dispozici nepřetržitou technickou podporu a 99,9% garanci dostupnosti dat.

Bude zajímavé sledovat, zda se Googlu podaří odlákat zákazníky takovým stálicím, jako jsou Omniture nebo WebTrends. Google je sice vyhledávacím gigantem, oba zmíněné nástroje jsou však na trhu již tak dlouho, že se nějakého výrazného odlivu zákazníků bát nemusí. Vzhledem k ceně prémiových Google Analytics se dá navíc očekávat, že malé a střední podniky sáhnou spíše po analytickém softwaru Urchin, který má Google již nějakou dobu ve svém vlastnictví.