Podle nedávného oznámení ukládá Google povinnost všem politikům jasně označovat všechny politické reklamy a kampaně, které obsahují „syntetický obsah“. To se týká všech videí, obrázků nebo zvukových stop, které byly vytvořeny pomocí umělé inteligence. Cílem je jasně odlišit reálné politické spoty od virtuálních, avšak realisticky vypadajících lidí nebo událostí, které však nemusí vždy nutně odrážet skutečnost.
Google říká, že všechny tyto reklamy musí na jasném a nápadném místě obsahovat prohlášení o odpovědnosti. Autoři tohoto obsahu tak budou muset uvádět nápisy jako „Tento obrázek nezobrazuje skutečné události“ nebo „Toto video bylo vytvořeno pomocí AI“. Hlavním cílem Googlu je bojovat proti dezinformacím a obsahu, který má záměrně poškozovat jméno určitých politických osob.
Podle magazínu The Verge mluvčí společnosti Google Allie Bodack k tomuto oznámení řekl: „Vzhledem k rostoucímu rozšíření nástrojů, které produkují syntetický obsah, rozšiřujeme naše zásady o krok dále. Od inzerentů budeme požadovat zveřejnění a označení, když jejich volební reklamy obsahují materiál, který byl digitálně upraven nebo vygenerován“. V oznámení Google je zároveň uvedeno, že „nepodstatné úpravy, jako je například zesvětlení obrázku pomocí AI nebo úprava pozadí, nemusí být tímto štítkem označeny.