Hlavní navigace

Google Chrome srazil podíl Internet Exploreru pod 60 %

4. 5. 2010

Sdílet

Na poli internetových prohlížečů se v posledním roce začaly profilovat dvě nové hvězdy - Google Chrome a Opera Mini. Firefox stagnuje.

Internet Explorer se propadl pod 60 %, Firefox to ale nezpůsobil

Podle statistik renomované společnosti Net Applications klesl v dubnu podíl Internet Exploreru mezi internetovými prohlížeči pod 60 procent. Na ročním poklesu o osm procent se překvapivě ale nijak výrazně nepodílel browser Mozilla Firefox, který v posledním roce spíše hledá novou mízu a jeho podíl stagnuje.

Za výrazným propadem Internet Exploreru stojí nově vycházející hvězda s názvem Google Chrome. Ten za poslední rok dokázal zvýšit svůj podíl na trhu internetových prohlížečů z 1,79 % na 6,73 %. Během dvanácti měsíců tak dokázal předběhnout Safari od Applu i norský browser Opera a stát se tržní trojkou. Dalším cílem Google Chrome je tak dostihnout  momentálně druhý nejpoužívanější prohlížeč - Firefox.

Browser společnosti Mozilla jako by v posledním roce ztratil na atraktivnosti pro uživatele. Jeho podíl na trhu vzrostl z 23,84 % na 24,59 %, tedy ani ne o procento. Na tak malý růst rozhodně vývojáři Mozilly nejsou zvyklí. Růst podílu Firefoxu nezvýšilo ani zavedení Ballot Screenu pro výběr prohlížeče u evropských verzí operačních systémů Windows.

Ballot Screen nikterak nepomohl ani norskému prohlížeči Opera, která se o jeho zavedení zasadila u Evropské komise. Opera tak za poslední rok pouze lehce navýšila svůj podíl z 2,04 % na 2,3 %. Velký úspěch ale naopak slaví mobilní verze společnosti Opera Software.

Opera Mini dokázala za posledních dvanáct měsíců více než ztrojnásobit svůj počet uživatelů, když její celkový podíl vzrostl z 0,25 % na 0,79 %. Přestože se zdá tento podíl na celkovém trhu browserů zanedbatelný, nesmíme zapomenout na to, že Opera Mini je určena výhradně pro malá přenosná zařízení, na kterých ale jasně kraluje.

Byl pro vás článek přínosný?