Internet Explorer se propadl pod 60 %, Firefox to ale nezpůsobil
Podle statistik renomované společnosti Net Applications klesl v dubnu podíl Internet Exploreru mezi internetovými prohlížeči pod 60 procent. Na ročním poklesu o osm procent se překvapivě ale nijak výrazně nepodílel browser Mozilla Firefox, který v posledním roce spíše hledá novou mízu a jeho podíl stagnuje.
Za výrazným propadem Internet Exploreru stojí nově vycházející hvězda s názvem Google Chrome. Ten za poslední rok dokázal zvýšit svůj podíl na trhu internetových prohlížečů z 1,79 % na 6,73 %. Během dvanácti měsíců tak dokázal předběhnout Safari od Applu i norský browser Opera a stát se tržní trojkou. Dalším cílem Google Chrome je tak dostihnout momentálně druhý nejpoužívanější prohlížeč - Firefox.
Browser společnosti Mozilla jako by v posledním roce ztratil na atraktivnosti pro uživatele. Jeho podíl na trhu vzrostl z 23,84 % na 24,59 %, tedy ani ne o procento. Na tak malý růst rozhodně vývojáři Mozilly nejsou zvyklí. Růst podílu Firefoxu nezvýšilo ani zavedení Ballot Screenu pro výběr prohlížeče u evropských verzí operačních systémů Windows.
Ballot Screen nikterak nepomohl ani norskému prohlížeči Opera, která se o jeho zavedení zasadila u Evropské komise. Opera tak za poslední rok pouze lehce navýšila svůj podíl z 2,04 % na 2,3 %. Velký úspěch ale naopak slaví mobilní verze společnosti Opera Software.
Opera Mini dokázala za posledních dvanáct měsíců více než ztrojnásobit svůj počet uživatelů, když její celkový podíl vzrostl z 0,25 % na 0,79 %. Přestože se zdá tento podíl na celkovém trhu browserů zanedbatelný, nesmíme zapomenout na to, že Opera Mini je určena výhradně pro malá přenosná zařízení, na kterých ale jasně kraluje.