Google dá weby s opakovanými prohřešky na dlouhodobý blacklist

11. 11. 2016

Sdílet

 Autor: Fotolia
Firma se chce dle vlastního vyjádření nově zaměřit na „internetové recidivisty“, internetové stránky, které se opakovaně vyhnuly trestům za šíření malwaru, adwaru či phishingu.

Google určitým způsobem označuje stránky za hostování nebezpečného kódu, šíření nechtěného softwaru nebo podvodné chování a zobrazuje varování jak na Chromu, tak i dalších oblíbených internetových prohlížečích. V praxi to funguje už mnoho let.

Avšak poté, co správci své webové stránky změní tak, aby dodržovala pravidla bezpečného prohlížení Googlu, mohou firmu požádat o zrušení virtuálního embarga.

Nepříliš překvapivě -- tuto možnost někteří podvodníci zneužili. Webové stránky přestanou se svými podvodnými praktikami, avšak jen na krátkou dobu, dokud jim Google označení nesejme; pak se spokojeně vrátí k distribuci malwaru nebo phishingu.

Aby se firma takových recidivistů zbavila, přidala do svých pravidel bezpečného prohlížení položku „opakované porušování pravidel“.

„Jsou to ti, jež opakovaně porušují pravidla, často stále znovu přepínají mezi bezpečným a nebezpečným chováním z důvodu odstranění varování o nebezpečném chování stránky,“ popisuje na blogu společnosti Brooke Heinichenová, která pravidla bezpečného prohlížení spravuje.

Původní stav se dá přirovnat k situaci, kdy by zaměstnanci restaurace vyčistili kuchyni na příkaz místní hygienické stanice, ale udržovali ji čistou jen do chvíle, než odejde inspektor.

Hlavním dopadem nového pravidla je 30denní lhůta, během které správci nemohou žádat o kontrolu. Taková doba má stránky odradit od opakování své pochybné praxe.

ICTS24

Jakmile je tedy webová stránka označena pro opakované porušování pravidel, varování o její škodlivosti potrvá minimálně 30 dní.

Chrome byl za minulý měsíc nejpopulárnějším prohlížečem na osobních počítačích a to s velkým odstupem. Podle analytického webu Net Applications využívalo v říjnu Chrome celých 55 % lidí. To je více než dvojnásobek nejbližší konkurence; Internet Explorer a jeho nástupce Edge drží 28 % trhu.