V různých regionech Googlu konkurují maximálně lokální vyhledávače, které si zde získaly oblibu uživatelů a velmi podobná situace je i na poli mobilního vyhledávání.
Podle výzkumu, který Opera provedla, se Google snaží v mobilním vyhledávání prosazovat například i v jihovýchodní Asii, kde mají silnou pozici vyhledávače Baidu a Yandex. V tomto regionu je silný také vyhledávač Yahoo, který se v jihovýchodní Asii umístil většinou na druhém místě. Nejsilnější je v Indonésii a překvapivě pak v Nigerii.
Právě Nigerie, ale třeba i Indie jsou regiony, kde mobilní vyhledávání (a celkově tedy i mobilní přístup k internetu) v poslední době intenzivně narůstá.
Jon von Tetzcher, CEO společnosti Opera, komentoval výsledky průzkumu slovy, že využití mobilního vyhledávání informací na internetu přináší nové možnosti jak pro uživatele, tak pro provozovatele vyhledávačů. I když se téměř všechny vyhledávače snaží přicházet se zdokonaleními a také lepšími a rychlejšími výsledky, uživatelé většinou preferují ten, na který jsou zvyklí a jen obtížně přechází k jinému.
Například na Filipínách, kde je silná 90% penetrace mobilních zařízení, se údajně daří prohlížeči Opera Mini, jehož využití meziročně vzrostlo o 353 % a jeden uživatel si na něm ročně zobrazí v průměru 705 webových stránek. Mezi nejoblíbenější mobilní přístroje, které uživatele pro surfování na webu využívají, patří na prvním místě Nokia následovaná přístroji od společnosti Sony Ericsson.