Hlavní navigace

Google Glass Enterprise 2: lepší AR pro podniky

21. 5. 2019

Sdílet

 Autor: © Supplied Art, Google
Po Microsoftu a jeho HoloLens 2 vydal druhou verzi svých AR brýlí i Google: hlavním vylepšením je lepší kamera a rychlejší procesor.

Stejně jako HoloLens, i Google Glass míří primárně na firmy: velký rozdíl oproti roku 2013 (ano, opravdu už to je 7 let), kdy na světlo světla vyšly první Google Glass pro spotřebitele – za velkých fanfár, ale bez velkého úspěchu. Google Glass Enterprise pak vyšly v roce 2015, kdy Google usoudil, že chytré brýle jsou vhodnější pro pracovníky v zaměstnáních typu logistiky nebo zdravotnictví, kteří potřebují dodatečné informace, ale zároveň volné ruce. Ani ty však nepotkal znatelnější úspěch.

Podle Anshela Saga z Moor Insights & Strategy představují nové Google Glass znatelné vylepšení oproti původní verzi. Design přitom zůstal víceméně nezměněn.

 

Lepší hardware, delší výdrž

Hlavní vylepšení jsou hardwarová: AR brýle jsou stále založeny na Androidu, ale mají lepší čip – Qualcomm Snapdragon X1 a procesor by podle Googlu měl podporovat algoritmy strojového učení, které mají napomoci k lepšímu počítačovému vidění.

820mAh baterie by měla vydržet běžet až 8 hodin na jedno nabití, připojení přes USB-C podporuje rychlé nabíjení. 8MP kamera má poskytovat lepší streaming, zážitek podpoří i tři mikrofony a samozřejmě displej s rozlišením 640x360.

Pro IT administrátory má také být jednodušší zařízení spravovat díky podpoře aplikace Android Enterprise Mobile Device Management.

Zařízení samotné a související software stojí 999 dolarů (přibližně 23 tisíc korun), cena se však bude výrazně lišit dle jednotlivých prodejců – partnerů, míře podpoře a také konkrétních vyžádaných úprav od zákazníků.

bitcoin_skoleni

Stejně jako v případě Microsoftu, i tady se zdá, že se Google poučil ze svých dřívějších chyb a nové Google Glass by mohly u podniků nalézt vyšší zájem.

Zdá se také, že se schyluje k bitvě mezi AR brýlemi (či brýlemi pro smíšenou realitu), přičemž soupeři budou Google a Microsoft. Vzhledem k nenasycenosti tohoto trhu (kde ani není jasné, zda vůbec bude dostatečná poptávka) však pravděpodobně nebudou mít problém si zájemce rozdělit, než se najdou další firmy, které do hry vstoupí. Obě společnosti mohou zároveň vsadit na už tak širokou škálu partnerů – byť Microsoft možná o špetku více.