Google Inbox: Analytici hodnotí novinku rozporuplně

25. 10. 2014

Sdílet

 Autor: © Javierafael - Fotolia.com
Vyhledávací gigant tento týden představil svou novou službu Inbox a analytici jsou v otázce, zda tato dokáže třídit e-maily uživatelů tak, jak slibuje, rozděleni.

 „Uživatelům vadí velké množství zpráv, které dostávají, avšak řada lidí řešení od Googlu, které za ně má rozhodovat o důležitosti obdržených zpráv, nebude věřit,“ uvedl analytik The Gabriel Consulting Group Dan Olds.

„Většina lidí se bude bát toho, že přehlédnou důležité či jen zajímavé e-maily.“ Google Inbox představil ve středu s tím, že tato služba nemá nahradit jeho Gmail, ale má sloužit jako jeho doplněk.

„Inbox je od těch samých lidí, kteří vytvořili Gmail, ale není to Gmail: je to zcela nový typ schránky navržený se zaměřením na to, na čem doopravdy záleží,“ napsal na oficiálním blogu Googlu senior viceprezident pro Android, Chrome a Apps Sundar Pichai.

„Lidé nyní dostávají více e-mailů, než kdy dříve a uvnitř těchto zpráv jsou ukryty důležité informace, které nám mohou jednoduše prokluznout mezi prsty - obzvláště pokud pracujeme na mobilních zařízeních.“

Inbox se snaží lidem pomoci vyznat se v záplavě e-mailů a zdůraznit v nich důležité informace - zvýrazněn bude například čas odletu, datum konání konference či fotografie a dokumenty přijaté od kolegů či rodiny.

Pichai dodal, že Inbox bude také zobrazovat informace z webu, které nebyly v původním e-mailu obsaženy, typu aktuálního času odletu nebo doby dodání objednané zásilky. Jak podotýká Olds, aplikace, která vám přednostně ukazuje důležité zprávy, by byla zajímavá - kdyby však fungovala perfektně.

A s tím souhlasí i nezávislý analytik Jack Gold. „Jsme bombardováni komunikačními kanály všeho typu a každá služba, která nabízí služby jako Inbox, bude pro uživatele atraktivní, pokud budou věřit tomu, že bude za ně správně rozhodovat,“ řekl Gold.

 „Problémem samozřejmě je, jak tento systém bude přesně odhadovat, co je pro daného uživatele opravdu důležité. To není snadný úkol.“ Analytik ze společnosti Enderle Group Rob Enderle k tomu řekl, že Inbox se bude zlepšovat s tím, jak jej uživatelé budou používat.

„Naučí se, které kontakty jsou pro vás důležité a která témata máte tendenci opravdu číst a nemazat je, tudíž by v konečném důsledku měl být schopný odhadnout vaše zájmy,“ řekl Enderle.

„Google to dělá tak jako tak, když profiluje uživatele pro inzerenty, tudíž, alespoň v tomto případě, se vám tato profilace nějak vrátí.“

Pokud aplikace bude fungovat, mohla by vyřešit asi největší problém, který máme s emailovými službami - vyhnout se záplavě mailů ve našich schránkách. „Email je třeba opravit,“ dodal analytik společnosti Moor Insights and Strategy Patrick Moorhead.

ICTS24

„Dostáváme jej příliš mnoho a řada zpráv je zcela nepodstatná. Email nikam neodchází, lidé jej stále hojně používají na telefonech, tabletech, počítačích...avšak u kratší a bezprostřední komunikace je již čím dál méně významný.“

Pokud se Inbox mezi uživateli uchytí, tvůrci konkurenčních webmailů budou podle analytiků ve stopách Googlu rychle následovat.