Google+ jsou 3 roky. Co dál?

23. 6. 2014

Sdílet

 Autor:
Sociální síť od Googlu funguje již tři roky. Na konferenci I/O, která proběhne tento týden, však této službě není vyhrazena jediná minuta.

Podle dat z října loňského roku měl Google+ asi 300 miliónů aktivních uživatelů. Na první pohled impozantní číslo, avšak při srovnání s miliardovou uživatelskou základnou Facebooku už zase tak dobře nevypadá. 

 
Nic navíc nenaznačuje tomu, že by se v blízké době mohlo něco změnit. Letos v dubnu z vedení Googlu odešel Vic Gundotra, který byl odpovědný právě za Google+. Jeho odchod vzbudil otázky ohledně budoucnosti celé služby. 
Podle oficiálního plánu konference I/O se má hovořit pouze o Androidu, Chromu, cloudu nebo Google Play. Google+, který byl spuštěn 28. června 2011, na seznamu témat nenajdete.
Mluvčí Googlu  Liz Markmanová odmítla prozradit, jestli na Google+ přijde řeč alespoň během úvodní keynote. To, že o této síti není zmínka v oficiálním harmonogramu konference, však podle ní neznamená, že by Google chtěl nějak měnit svou podporu tomuto projektu. Letošní konference se prý bude odehrávat ve volnějším duchu - tak, aby sami vývojáři mohli přicházet s vlastními tématy, která je zajímají. Řeč na Google+ tedy nakonec třeba přijde.
 
Co bude ale se službou dál? Podle známého analytika Ezry Gottheila by měl Google zcela změnit svůj způsob myšlení. „Google+ by potenciálně mohl být skvělým nástroje pro skupinovou spolupráci, nikoliv klasickou sociální sítí,“ myslí si Gottheil, podle kterého by se společnost neměla snažit konkutovat Facebooku, ale vrhnout své úsilí jiným směrem.
 Analytik IDC Scott Strawn je toho názoru, že zájem Googlu o síť postupně spíše klesá. „Vic Gundotra je pryč a firma dala jasně najevo, že se službou mají jiné plány,“ řekl Strawn. Podle Patricka Moorheada z Moor Insights & Strategy je zase možné, že Google prostě jen připravuje pro Google+ novou strategii, a logicky tak větší publicitu zatím odsouvá.
Další oslovení komentátoři očekávají, že zásadní změna přijde s příchodem nového šéfa.
 
Jaký je tedy další možný vývoj služby Google+? Společnost se z ní pravděpodobně bude snažit udělat něco více než jen konkurenta Facebooku. Odlišit by se mohla například větší integrací s dalšími službami Googlu, jako jsou Google Apps a Gmail. Tím by se Google+ stal atraktivnějším pro firemní zákazníky, kterým naopak nemá Facebook příliš co nabídnout.