Google: Mobilní reklama má velkou budoucnost

Sdílet

Internetový gigant Google v pondělí prohlásil, že vidí obrovký potenciál na trhu mobilní reklamy. Dále proto plánuje pokračovat v optimalizaci svých služeb pro mobilní zařízení a vývoji inzertního systému.

V posledním dvou letech zaznamenal Google pětinásobný nárůst mobilního vyhledávání. „Zvýšený počet vyhledávání z mobilních telefonů je patrný především v době oběda,“ řekl Vic Gundotra, viceprezident Googlu.

Z toho důvodu bude Google dále pokračovat v optimalizaci svých webových aplikací a služeb pro mobilní zařízení. Mezi již optimalizovanou službu v současnosti patří Google Maps a její mobilní verzi aktivně využívá údajně více jak 50 milionů uživatelů.

S rozvojem mobilního internetu roste také příležitost pro reklamu. Podle statistik 25 % uživatelů Androidu a iPhonu, kteří si stáhnout mobilní aplikaci ji poté používají až 2 hodiny denně. Proto nyní Google testuje nový inzertní systém ve vybraných aplikacích jako jsou vyhledávače restaurací (Urbanspoon) a aplikace pro nákup hudby (Shazam). S mobilní reklamou stojí také za zmínku snaha o akvizici společnosti AdMob, ale tu zatím neposvětila federální komise.

Google v budoucnu očekává, že se mobilní reklama vyrovná klasické reklamě na PC nebo ji dokonce překoná a to především díky dokonalejším technologiím a lokací pozice uživatele. V minulosti byla cena za proklik nízká, ovšem s boomem chytrých telefonů cena raketově roste.