Google modernizuje Search Appliance pro podniky

11. 10. 2012

Sdílet

 Autor: © Google
Společnost modernizuje vyhledávací zařízení pro podniky s cílem zlepšit zaměstnancům možnosti a zvýšit úspěch při vyhledávání požadovaných informací.

Od příštího týdne tak bude k dispozici sedmá verze vyhledávacího zařízení, kterou si mohou zákazníci koupit včetně hardwaru nebo jednoduše stáhnout.

„Google opravdu vylepšil možnosti firemního vyhledávání,“ řekl Matthew Eichner, který řídí divizi firmy odpovědnou za vyhledávací zařízení. „Myslíme si, že vyhledávání v rámci podniků je dosud nevyřešený problém. Proto se zaměřujeme na velké organizace, abychom jim pomohli s těmito potížemi opravdu komplexně,“ dodal Eichner s tím, že vůbec nezáleží na tom, zda pracovníci používají PC, tablet nebo chytrý telefon.

Zařízení je podle dostupných informací navrženo tak, že správci umožňuje přidávat informace ze zdrojů uložených v cloudech, sociálních sítích, na veřejných webových stránkách nebo v chráněných datových úložištích. Nové zařízení navíc nabídne možnost vyhledávání pro systém SharePoint 2010 od Microsoftu.

„S GSA 7.0. jsme vylepšili signály relevance,“ napsal Eichner na blog. „Nástroj Entity Recognition automaticky identifikuje a navrhuje obsah, po kterém může uživatel pátrat. GSA 7.0. rovněž umí pracovat s tzv. „moudrostí davu“, umožňuje tedy uživatelům přidávat výsledky z vlastního vyhledávání.

Modernizace také zahrnuje nové rozhraní a novou možnost náhledů dokumentů – to uživatelům umožňuje při procházení výsledků hledání zobrazit miniatury a přepínat na zobrazení na celé obrazovce. Důležité je také zlepšení funkce překladače, která nabízí automatický překlad ve více než šedesáti jazycích. Vše se zobrazuje přehledně ve výsledcích vyhledávání.

Přední analytik firmy IDC David Schubmehl řekl, že toto vylepšení je důležitým krokem pro větší firmy, které potřebují otevřít svoje zdroje informací směrem k zaměstnancům. „Lidé jsou neustále nespokojeni s tím, jak funguje interní vyhledávání v rámci firmy. Každý chce, aby byly k dispozici obdobné možnosti jako na webu. Pokud nenajdeme konkrétní odpověď, chceme alespoň najít něco, co se jí blíží. Google se snaží interní vyhledávání dostat na stejnou úroveň, jako tomu je u klasického webu,“ vysvětlil podrobněji analytik.

Schubmehl dále poznamenal, že pokles firemní produktivity úzce souvisí s tím, kolik času pracovníci tráví hledáním požadovaných informací uložených v rámci společnost, ve které jsou zaměstnáni. Výmluvný je v tomto ohledu údaj studie IDC z roku 2009. Vyhledáváním stráví zaměstnanec 8,8 hodin týdně, což firmám přidává náklady na zaměstnance 14 209 dolarů (asi 275 tisíc korun) ročně.