Google nevěří chatům, klíčovým nástrojem se má stát Gmail

21. 5. 2019

Sdílet

 Autor: Google
Nemíníme žít ve světě bez e-mailu, v němž se veškerá komunikace přesune na chat, říká Jacob Bank, šéf produktového managementu G Suite. Klíčem se má stát propojení Gmailu s chatovací službou, které nabídne to nejlepší z obou světů.

Při pohledu na rostoucí zájem o messagingové aplikace se může zdát, že dny e-mailu, coby hlavního komunikačního nástroje v rámci firem jsou sečteny. Google nicméně vidí budoucnost svého Hangouts Chatu úzce spjatou s e-mailem.

Svou vizi firma naznačilo nedávno, kdy ohlásila, že se chce zaměřit na integraci Hangouts Chatu do Gmailu, což má zvýšit efektivitu komunikace jako takové – zásadní a formálnější komunikace zůstane v e-mailu, méně formální komunikace a operativní detaily mohou být řešeny v chatu.

„Určitě se nehodláme vzdát emailu,“ říká rozhodně Jacob Bank, šéf produktového managementu G Suite. „Chat je rychlý, neformální, dobrý pro rychlé rozhodování a podněcuje k transparentnosti. Může však být i rušivý, protože v něm může být těžší odlišit podstatné věci od těch méně podstatných. Vedle toho e-mail má řadu tradičních předností, které se v mnoha ohledech s chatem dobře doplňují.“

Google tak sice pokračuje v nemalých investicích do Hangouts Chatu, dle Bankse však i nadále zůstane hlavním komunikačním nástrojem uživatelů G Suite právě Gmail. Hangouts Chat bude možno využívat jako jeho součást nebo nadále i samostatně.

Integraci hodnotí Tim Banting ze společnosti Ovum: „Firem, kde messagingové aplikace nahrazují e-mail, přibývá, takže integrace Chatu do Gmailu dává smysl. Ustavení jediného klienta pro komunikaci značí, že Google myslí na to, aby jeho produkty byly snadno použitelné. Není přitom jednoduché navrhnout rozhraní tak, aby bylo nekomplikované a vysoce funkční.“

Dle Bankse si Google při integraci vzal z obou aplikací to nejlepší, přičemž další vylepšení Gmailu mají pokračovat. V budoucnu se tak dočkáme i jeho propojení s aplikacemi třetích stran.

Google ovšem není jediný, kdo si uvědomuje pokračující důležitost emailu. Například Teams od Microsoftu jsou navázané na Outlook i Office 365. A do spolupráce jak s Microsoftem, tak s Googlem, už se pustil Slack, který brzy umožní posílání zpráv z chatu do emailu a naopak.

Jde přitom o velký konkurenční boj. Slack vykazuje 10 milionů aktivních uživatelů denně (z toho 85 tisíc platících firemních klientů), Microsoft Teams je využívaný ve zhruba půl milionu firem. Facebookovský Workplace pak hlásí více než 30 tisíc platících organizací a celkem asi 2 miliony uživatelů.

Data pro Hangouts Chat paradoxně známa nejsou, a tak si musíme vystačit s odhady. „Soudě dle naší komunikace se zákazníky, Hangouts Chat v rámci firem moc využívaný není,“ hodnotí Larry Cannell z Gartneru.

ICTS24

Propojení Hangouts Chatu s Gmailem však má dle něj potenciál uživatele nalákat. „Pro většinu uživatelů G Suite je Gmail v současnosti tím nejdůležitějším nástrojem, takže integrace Hangouts Chatu je nenásilnou formou, jak jim představit jeho schopnosti,“ říká Angela Ashenden, analytička společnosti CCS Insight.

Dle ní by však Google měl rovněž zapracovat na zvýšení povědomí o možnostech G Suite, které je prý mimo Spojené státy slabší.