Nová služba se jmenuje Google Play a slučuje všechny dosavadní aktivity Googlu na poli digitálního obsahu, například Android Market nebo Google Music. Zákazníci nyní najdou na jednom místě nejen mobilní aplikace a hudbu, ale i elektronické knihy, filmy nebo videa. Elektronický obchod využívá cloudové služby Googlu k automatickému zálohování a synchronizaci obsahu zakoupeného v obchodě Google Play z libovolného zařízení registrovaného k jednomu účtu. Kromě smartphonů a tabletů tedy podporuje i osobní počítače, takže například elektronické knihy nebo hudbu bude možné používat nejen v chytrém telefonu nebo tabletu, ale i v notebooku nebo stolním počítači.
Obchod Google Play umožní uložit v cloudovém úložišti zdarma i vlastní soubory uživatele, za uložení dat, jejichž objem přesáhne 1 GB, si již bude účtovat měsíční poplatky. Do tohoto objemu se nebude počítat velikost zakoupeného obsahu, protože například několik videí ve vysokém rozlišení by vymezený prostor hravě zaplnilo. Google pravděpodobně využije princip známý z Dropboxu, který ukládá stejné soubory různých uživatelů pouze jednou a šetří tím značnou část kapacity svých datových úložišť.
Sloučení všech tržišť digitálního obsahu do jednoho obchodu navazuje na sloučení zásad o ochraně soukromí uživatelů, ke kterému došlo 1. března tohoto roku. Dalším krokem bude provázání tohoto obchodu s dalšími aktivitami Googlu, jako je například Google TV nebo chystané brýle s vestavěnou kamerou a displejem, které plánuje společnost uvést v průběhu tohoto roku. Jak vidno, Google se poučil od Applu a vydává se z oblasti informačních technologií do oblasti spotřebního zboží.
Představení Google Play (anglicky):