Google sbírá nápady pro brýle a Canon již inkasuje

22. 2. 2013

Sdílet

 Autor: © Google
Google se snaží své nejhorlivější fanoušky a zájemce o vývojářskou verzi Google Glass vysávat o nápady na nejrůznější použití rozšířené reality. Mezitím Canon začíná prodávat reálný produkt, pouze je určen pro zcela jiné publikum a jinou cenovou hladinu.

Google ve středu uveřejnil výzvu zájemcům o testování jeho computerizovaných brýlí Glass, které jsou stále ve vývoji. Do 27. února se mají přihlásit všichni zájemci, a současně poslat esej do 50 slov s nápady, jak brýle Glass používat. Účastníkům musí být více než 18 let a musejí žít v USA.

Ti, kteří budou vybráni, získají možnost zaplatit 1500 dolarů za vývojářskou verzi zařízení, jež si budou moci vyzvednout při zvláštní příležitosti v New Yorku, San Francisku nebo Los Angeles.

Od středy je také k dispozici řada videoklipů s Google Glass v akci. Jedná se o záběry pořízené brýlemi při různých aktivitách uživatelů – během létání horkovzdušným balonem, při skákání padákem, krasobruslení, jízdě na koni či hraní si dětmi. Poprvé je také možné zahlédnout ovládací rozhraní brýlí Glass. Průhledný panel na pravém oku ukazuje možnosti pro snímání fotek, nahrávání filmů, hledání cesty, sdílení, hledání a zobrazování map. Všechny tyto funkce lze také aktivovat pomocí hlasového ovládání.

Zatímco Google své uživatele jen láká náhledy budoucího produktu, Canon jej v této hře porazil a uvedl na trh své vlastní komputerizované brýle. Jsou tak trochu z jiného světa i svou cenou. Zatímco Google Glass by měly být za 1500 dolarů na rok 2014, Mixed Reality firmy Canon jdou 1. března na trh za cenu 125 000 dolarů, a jsou tedy přesně 83krát dražší. To ale není ještě konečná cena, přičíst je třeba 25 000 ročního předplatného.

Vysoká cena má ovšem své odůvodnění. Google Glass je cílen na běžné koncové zákazníky, zatímco Mixed Reality je high-end nástroj pro návrháře v automobilovém a leteckém průmyslu, a v dalších výrobních odvětvích. Pod alternativním názvem MREAL se skrývá systém pracující jinak než Google Glass. Masivní náhlavní sada využívá dvě kamery umístěné před očima, jejichž prostřednictvím může zobrazovat kombinaci videozáznamu uživatelova okolí a počítačem generované grafiky. Proti tomu Google Glass bude přinejmenším v prvních verzích pouze přidávat počítačovou grafiku do skel brýlí a realita bude vnímaná přímo a nezměněna.

Systém MREAL má samozřejmě větší možnosti manipulace s obrazem a umožní návrhářům dotýkat se primitivních modelů jejich budoucích produktů – ale v brýlích uvidí detailně budoucí podobu. Zobrazovací jednotka je připojena k řadiči, který sám musí být trvale připojen k počítači, jenž obraz zpracovává. Proti tomu Google Glass by měly být přímo připojeny k internetu.