„Pomocí těchto nových funkcí chceme dosáhnout toho, aby byl náš vyhledávač schopen lépe porozumět skutečnému obsahu otázky, nejen klíčovým slovům“ vysvětluje Noah Weiss, product manager Googlu.
U těch typů vyhledávaných dotazů, které lze zodpovědět jednoduchým a krátkým údajem - jako např. populace daného státu, knižní autor či výška dominantní budovy, hodlá Google v nejbližších dnech zavést nový způsob zobrazování výsledku. Pod jednotlivými odkazy by se měl zobrazovat úryvek textu obsahující faktickou odpověď, která bude pro větší přehlednost ještě tučně zvýrazněná.
„Snažíme se změnit výsledky pro tyto faktické dotazy tak, aby lépe reflektovali existenci možné odpovědi nacházející se na dané stránce“ říká Weiss.
Tato nová funkce, která bude zpočátku k dispozici pouze v angličtině, je postavena na vyhledávací službě Google Squared, tzv. „labs“ produktu představeném v minulém roce. Výsledky této služby jsou zobrazovány ve formě strukturované databáze, jejíž data jsou rozdělena do jednotlivých kategorií. Uživatel je tak informován i o dalších souvisejících skutečnostech. Více o Google Squared se dočtete v článku Nový experiment ve vyhledávání se dočkal aktualizace.
Kromě toho chce Google umožnit administrátorům označovat data vztahující se k dané události zvláštním formátem, tak aby pak mohla být zobrazována jako relevantní informace ve výsledcích vyhledávání. V praxi by to vypadalo například tak, že při příležitosti hudebního koncertu administrátor označí datum a místo jeho konání.
„Tato funkce se zase inspiruje u Rich Snippets, nového způsobu prezentace strukturovaných dat ve výsledcích vyhledávaní“ uvedl Kavi Goel z Googlu. Když si prý Google robot všimne, že určitá část stránky byla označena jako strukturovaný text, bude jej schopen lépe prezentovat.