Google se snaží prosadit Android ve firemním prostředí

27. 2. 2015

Sdílet

 Autor: Fotolia © vadymvdrobot
Google by chtěl, aby mobilní zařízení s Androidem používalo více firem. Americká společnost proto představila program Android for Work, který má podpořit poptávku firemních zákazníků po zařízeních s tímto mobilním operačním systémem.

„Pro mnoho z nás se androidové telefony staly nezbytným nástrojem, který nám umožňuje plnit důležité pracovní úkoly jakými jsou kontrola e-mailů, úprava dokumentů nebo práce s firemním kalendářem,“ napsal Rajen Sheth z Googlu na oficiálním blogu. „Většina pracovníků však chytré mobilní telefony a tablety stále nevyužívá pro pracovní úkoly tak, jak by mohli. Potenciál růstu je zde velký.“

Google proto představil Android for Work, který má firemní zákazníky nalákat díky lepšímu šifrování, podpoře více uživatelů u Androidu 5.0 nebo třeba možnosti oddělit pracovní data od osobních a lépe je chránit.

Podle Googlu zaměstnanci nově budou moci používat své osobní aplikace bez strachu z toho, že je při tom zaměstnavatelé budou sledovat, jelikož tito bude moci mít přehled pouze nad pracovními daty a nebudou moci mazat nebo zobrazovat osobní e-maily, fotografie a dokumenty.

Jak uvedl Sheth, Android for Work mohou využívat vlastníci telefonů s Androidem od verze Ice Cream Sandwich po KitKat. Android for Work nabídne bezpečný email, kalendář, dokumenty, kontakty a přístup ke schváleným pracovním aplikacím.

Podle Dana Oldse z analytické společnosti The Gabriel Consulting Group je zřejmé, že by se Google opravdu chtěl ve firemním prostředí prosadit. Americký gigant pracuje již delší dobu na tom, aby svými kancelářskými a cloudovými aplikacemi mohl soutěžit o firemní klientelu s v této oblasti zaběhnutými rivaly typu Microsoftu.

ICTS24

„Je vidět, že Google se snaží přijít na to, jak Android lépe přizpůsobit pro firemní klientelu,“ řekl Olds. „To, že je nyní možné jednoduše oddělit firemní a osobní data, je velmi důležité. IT oddělení díky tomu budou moci mezi zaměstnance snadněji implementovat politiku ´bring your own device (BYOD)´.“

„Pokud by si zvládl z trhu s firemními zákazníky ukousnout větší kus, mělo by to na Google jako takový značný vliv,“ dodal Olds. „S tím, jak je Google větší a větší, je pro něj stále obtížnější zachovat stávající tempo růstu. A oblast firemních zákazníků by k růstu Googlu mohla výrazně přispět.“