Google: Změna zásad ochrany soukromí se netýká podniků

28. 2. 2012

Sdílet

 Autor: © Nmedia - Fotolia.com
Sdílení uživatelských dat napříč různými službami Googlu se podnikových, vládních a vzdělávacích aplikací dotkne jen nepatrně.

Změna zásad ochrany osobních údajů, která je naplánována na 1. března, se podle mluvčího Googlu nebude týkat Google Apps pro podniky, státní správu a vzdělávací instituce, protože tyto aplikace jsou již se službami typu Gmail nebo Google Calendar  propojené. „Pokud se uživatel jedné z těchto sad přihlásí se svému osobnímu Google účtu a navštíví například YouTube či Google+, nestane se, že by jeho osobní data z těchto služeb data byla sdílena s firemní sadou,“ řekl mluvčí Googlu.

Google prý propojení osobních a firemních účtů neplánuje ani do budoucna. Společnost navíc připomněla, že firmy, úřady a školy mají s Googlem uzavřené smlouvy, ve kterých je přesně specifikováno, jakým způsobem se může nakládat s uživatelskými daty. Změna zásad ochrany osobních údajů se tak těchto smluv nijak nedotkne.

Výzkumná a konzultační firma Gartner svých klientům z privátního sektoru i přesto radí, aby si své smlouvy pro jistotu překontrolovali a ujistili se, že obsahují pasáže, které je chrání před případným negativním vlivem nové politiky Googlu. „Pokud podepsali standardní Google Apps smlouvu nebo do ní nevložili jistou část o ochraně soukromí, pak se změna zásad ochrany osobních údajů bude týkat i jich,“ tvrdí totiž John Pescatore, viceprezident Gartneru.

Správci firemních Google Apps by podle něj navíc měli zaměstnance poučit, že by ostatní služby od Googlu měli používat vždy až po příhlášení se k vlastnímu účtu. To se týká hlavně sociální sítě Google+ a emailového účtu na Gmailu. V mnoha případech, zejména v menších firmách, je totiž pro všechny služby používán jediný účet.

Dalším důvodem, proč by současní uživatelé Google Apps měli zkontrolovat své smlouvy, je nedávné obvinění Googlu z neoprávněného používání sledovacích cookies v prohlížečích Safari a Internet Explorer. Podle Pescatoreho se tím jen potvrdilo, že podniky musí být při uzavírání smluv s Googlem obezřetnější. Je prý třeba přesně stanovit, jakým způsobem bude ochrana osobních údajů probíhat. Více o daném případu se můžete dočíst v článku Google obchází omezení cookies, není sám.

Poslední věc, kterou by si podle Pescatoreho měli správci firemních Google Apps uvědomit, je pak to, že velká část příjmů Googlu pochází z reklamy. Tomu je vše podřízeno a není proto divu, že právě kvůli soukromí je Google nejvíce kritizován.